تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۷
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۱۵۸۹۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد 20 درصدی صادرات از کرمان در سال جاری

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه، شرایط سخت اقتصادی و کرونا در سال جاری ۲۰ درصد صادرات استان رشد داشته است.
رشد 20 درصدی صادرات از کرمان در سال جاری

Image result for رشد 20 درصدی صادرات از کرمان در سال جاری

به گزارش می متالز، مهدی‌ حسینی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه ۸.۵ درصد رشد اقتصادی برای استان در نظر گرفته شده، اظهار داشت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ۴۸ درصد رشد برای برنامه‌های توسعه‌ای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پیش‌بینی شده که تاکنون ۴۷ درصد آن محقق شده و تنها یک درصد از برنامه پیش‌بینی شده عقب هستیم.

رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان با اشاره به اینکه ۴۷ درصد GDP استان مربوط به صنعت و معدن است، عنوان کرد: در استان کرمان زنجیره فولاد در حال تکمیل شدن است.

حسینی‌نژاد بیان داشت: طی دو سال آینده استان کرمان علاوه بر استان معدنی، به‌عنوان استان صنعتی نیز شناخته می‌شود.

رئیس سازمان صمت شمال کرمان گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه، شرایط سخت اقتصادی و کرونا در سال جاری ۲۰ درصد صادرات استان رشد داشته است.

وی تصریح کرد: به‌دلیل فعال ‌شدن واحدهای صنعتی میزان برق مصرفی این واحدها 20 درصد افزایش یافته و ۲۸ درصد واحدهای صنعتی بزرگ در سطح استان رشد داشته‌اند.

حسینی‌نژاد تاکید کرد: یکی از کارهای خوبی که در استان انجام شده و در حال انجام است، احداث نیروگاه‌های برق در کنار واحدهای صنعتی است.

وی افزود: بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد واحدهای صنعتی در شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، شهربابک و زرند ایجاد شده و یا در حال تکمیل شدن هستند.

رئیس سازمان صمت شمال کرمان گفت: موتور متحرک استان اصفهان، کارخانه ذوب آهن اصفهان است به‌طوری که در اصفهان هر قطعه و خدماتی که بخواهید وجود دارد و این اتفاق می‌توانست در استان کرمان رخ دهد.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: ۲۸ مگا پروژه صنعت را در استان در قالب کارخانه گندله‌سازی، تولید شمش، آهن اسفنجی را دنبال کردیم که در دو، یا سه سال آینده در استان به بهره‌برداری خواهند رسید و جایگاه بسیار ویژه‌ای در کشور خواهیم داشت.

وی با اشاره به ظرفیت شورای معادن استان اظهار کرد: در سال گذشته ۳۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های استان از طریق شورای معادن برای استان جذب کردیم.

رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان افزود: در افق ۱۴۰۰ میزان مصرف آب صنعت استان ۲۴۰ میلیون مترمکعب پیش‌بینی شده است. ‌

ناهید کلانتری معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صمت شمال کرمان اظهار داشت:امسال متوسط جذب تسهیلات کشوری ۷۶ درصد و  در استان کرمان ۲۲ درصد است و مابقی اعتبارات را نتوانستیم جذب کنیم.

ذخایر قطعی اکتشافی معادن استان 5.8 میلیاردتن است

وی گفت: میزان ذخایر قطعی اکتشاف شده معادن استان  کرمان ۵.۸ میلیارد تن است.

محمدرضا ابوالقاسمی معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت شمال استان کرمان اظهار داشت: طرح نظارت پایان سال را با کمک تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف، جهاد کشاورزی و ... شروع کردیم و تا سال آینده هم ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد نیاز گوشت مرغ استان از استان‌های همجوار تامین می‌شود، گفت: قیمت گوشت مرغ استان وابسته به استان‌های همجوار است.

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران