تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۵۹۰۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار خراسان رضوی:

معادن پیشران توسعه استان هستند

می متالز - استاندار خراسان رضوی گفت: معادن از نعمت های خدادادی و یکی از پیشران‌های توسعه این استان هستند.
معادن پیشران توسعه استان هستند

به گزارش می متالز، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در ادامه سفر به نیشابور در مراسم آغاز بهره‌برداری از معدن سنگ آهن ابوذر در این شهرستان افزود: بیش از ۶۰ نوع ماده معدنی فلزی و غیرفلزی در پهنه‌های مختلف استان خراسان رضوی وجود دارند.
وی ادامه داد: در بخش شناسایی این‌ پهنه‌ها مقداری عقب‌افتادگی داریم که تلاش می‌کنیم با حمایت سازمان زمین‌شناسی و شرکت‌ها و نهادهای توسعه‌ گرای معدنی مانند ایمیدرو و شستا که ماموریت دارند در مناطق کم‌تر توسعه یافته حضور یابند این عقب افتادگی را جبران کنیم و زمینه اکتشاف و استخراج مواد معدنی را فراهم نماییم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های‌ استان در این حوزه خام فروشی است گفت: در این حوزه باید چرخه تولید و عرضه مواد معدنی استان تکمیل گردد تا شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم.
وی افزود: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه باید مباحث زیست محیطی و منابع طبیعی را به عنوان پیوست‌های فرهنگی این طرح‌ها مورد توجه قرار دهند و از ظرفیت ساکنان این ‌مناطق برای توسعه اشتغال استفاده کنند تا ضریب امنیت اجتماعی نیز افزایش یابد.
معتمدیان ادامه داد: دولت به هیچ عنوان به دنبال رقابت با بخش خصوصی نیست و تسهیل شرایط  سرمایه‌گذاری از اولویت‌های دولت است.


وی سپس در بین اهالی روستای شترسنگ حضور یافت و به مشکلات آنان رسیدگی کرد و به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر از تعدادی از مادران این روستا قدردانی کرد.
معدن سنگ آهن ابوذر در ۶۰ کیلومتری نیشابور دارای پهنه‌ای به وسعت ۱۵ کیلومتر مربع بوده و میزان استخراج سالیانه آن  ۵۰ هزار تُن است.
میزان ذخیره قطعی و احتمالی این معدن به ترتیب یک و نیم میلیون تن و چهار میلیون تُن است.
این معدن به صورت روباز بوده و با هزینه ۱۸۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است. آسفالت جاده‌های ارتباطی به این معدن از خواسته‌های مطرح شده در این مراسم بود.

استاندار خراسان رضوی در هفتمین سفر شهرستانی خود که از دیروز آغاز شده است برای بررسی میدانی وضعیت این استان، دیدار مستقیم با شهروندان و خانواده شهدا و اطلاع از مشکلات آنان و افتتاح طرح‌های به ثمر نشسته شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان را در دستور کار خود قرار داده است.

شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری مشهد، شهرستان ۴۲ هزار نفری فیروزه در ۱۶۲ کیلومتری و شهرستان ۶۰ هزار نفری زبرخان نیز در ۱۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارند.

عناوین برگزیده