تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۱۵۹۱۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت در دیدار با علما و روحانیون معظم استان خراسان رضوی:

رزم حسینی: پروژه انتقال آب خلیج فارس به خراسان رضوی منشأ تحول عظیم در این استان خواهد بود/ آیت الله علم الهدی: اجرای طرح انتقال آب موجب توسعه پایدار مناطق شرق کشور خواهد شد/ آیت الله مروی: اجرای طرح انتقال آب به خراسان رضوی، مشکلات استان را حل می کند

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت که به مناسبت دهه مبارک فجر به استان خراسان رضوی و شهر مشهد سفر نموده است در دیدار با روحانیون و علمای معظم این استان گزارشی از اقدامات انجام شده و شاخص های توسعه یافته حوزه صنعت، معدن و تجارت از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون و همچنین عملکرد ۷ ساله دولت تدبیر و امید در این بخش ارائه نمود.
رزم حسینی: پروژه انتقال آب خلیج فارس به خراسان رضوی منشأ تحول عظیم در این استان خواهد بود/ آیت الله علم الهدی: اجرای طرح انتقال آب موجب توسعه پایدار مناطق شرق کشور خواهد شد/ آیت الله مروی: اجرای طرح انتقال آب به خراسان رضوی، مشکلات استان را حل می کند

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/190971/932e3094-0514-4c10-9c75-55dd5d22fa3d.jpg

به گزارش می متالز، علیرضا رزم حسینی در این سفر دیدار های جداگانه با حضرات آیات علم الهدی، نماینده مقام معظم رهبری در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، آیت الله مروی تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله اشرفی شاهرودی و آیت الله سیدان از اساتید برجسته حوزه علمیه مشهد مقدس داشت و ضمن تبریک دهه مبارک فجر دستاوردهای انقلاب اسلامی را در حوزه صنعت، معدن و تجارت تشریح کرد.

وی اعلام کرد: ظرفیت تولید فولاد خام کشور در سال ۵۷ حدود 0.7 میلیون تن در سال بود که این عدد در سال ۹۲ به 22.5 میلیون تن رسیده است و هم اکنون این رقم بالغ بر 38.2 میلیون تن می باشد که حکایت از رشد ۵۵ برابری این شاخص نسبت به ابتدای انقلاب دارد و همچنین افزایش ۶۸ درصدی نسبت به سال ۹۲ را ثبت نموده است.

رزم حسینی ادامه داد: ظرفیت تولید محصولات فولادی در حال حاضر ۵۶ میلیون تن است که نسبت به ابتدای انقلاب، ۵۶ برابر شده و در مدت دولت تدبیر و امید و در طول ۷ سال گذشته ۸۰ درصد رشد کرده است.

وزیر صمت اعلام کرد: ظرفیت تولید مس کاتدی در ابتدای انقلاب عدد صفر بود که در سال ۹۲ این رقم به ۲۶۰ هزار تن رسید و هم اکنون میزان تولید مس کاتدی بالغ بر ۵۱۲ می باشد که نشان دهنده افزایش ۱۰۰ درصدی تولید این محصول در طول ۷ ساله گذشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از گزارش خود با تشریح جزئیات پروژه انتقال آب از خلیج فارس به مشهدالرضا گفت: این انتقال از بزرگترین طرح های اجرایی در سطح کشور می باشد و هدیه دولت و رئیس جمهور کشورمان به این استان در دهه مبارک فجر است که عملیات اجرایی آن همزمان با طرح انتقال آب به استان های یزد و اصفهان آغاز می شود.

رزم حسینی تصریح کرد: پروژه انتقال آب از استان هرمزگان آغاز و در مسیر کرمان، خراسان جنوبی به خراسان رضوی انتقال خواهد یافت و می‌تواند به توسعه صنایع گلخانه‌ای و واحدهای صنعتی و معدنی بزرگ این استان ها کمک کند.

وی افزود: اجرای این طرح با مسئولیت وزارت صمت و با سرمایه گذاری شرکت های بزرگ معدنی کشور اجرا می شود که عملیاتی شدن این طرح، اتفاق بزرگ و تحول عظیمی را در استانهای مسیر انتقال ایجاد خواهد کرد.

 

آیت الله علم الهدی: اجرای طرح انتقال آب به خراسان رضوی، موجب توسعه مناطق شرق کشور خواهد بود

نماینده مقام معظم رهبری در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد نیز در این دیدار تاکید کردند: یکی از عمده مشکلات مرتبط با توسعه صنعتی و معدنی در شرق کشور موضوع تامین آب بود که با اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس می توان امیدوار به تحقق اهداف توسعه ای نظام در این منطقه بود.

وی تصریح کردند: با عملیاتی شدن این پروژه فلات مرکزی و شرق کشور امکان توسعه یافتگی بیش از پیش را به دست می آورند و مشکلات مرتبط با تامین آب پایدار برای این استان را مرتفع می نمایند.

ایشان در پایان با آرزوی توفیق برای همه دست اندر کاران صدیق نظام جمهوری اسلامی، ابراز امیدواری نمود آقای رزم حسینی وزیر صمت و مسئولان این وزارتخانه بتوانند همچون گذشته گام های مؤثری را برای رفع موانع پیش روی تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی بردارند.

آیت الله سیدان نیز از علما و اساتید برجسته استان خراسان رضوی در دیدار با وزیر صمت توفیق خدمت به مردم را یکی از مهمترین موهبت های الهی دانست و اشاره کرد پروژه انتقال آب آرزوی مردم این استان بوده و آن را اقدامی مبارک در جهت خدمت به مردم دانست.

 

آیت الله مروی: اجرای طرح انتقال آب به خراسان رضوی، مشکلات صنعت و معدن استان را حل می کند

آیت الله مروی، تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار با تقدیر از گام های برداشته شده ابراز امیدواری تا با اجرای طرح انتقال آب به مشهد الرضا مشکلات صنعتگران و معدن داران در تامین آب مورد نیاز تولیدشان مرتفع شود.

ایشان تأکید کردند: عملیاتی شدن این طرح می تواند موجبات توسعه صنعتی و معدنی استان خراسان رضوی را فرآهم آورد.

آیت الله اشرفی از اساتید برجسته حوزه علمیه مشهد نیز در دیدار با وزیر صمت بر ضرورت فعال سازی همه ظرفیت‌های توسعه ای صنعت و معدن کشور تاکید کرد و پروژه انتقال آب از خلیج فارس به خراسان رضوی را در همین راستا ارزیابی نمودند.

عناوین برگزیده