تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۱۷
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۱۵۹۳۸۴
سرویس خبر : انرژی

افتتاح سامانه دوم آب رسانی اصفهان در اردیبهشت/فولاد مبارکه ورق های انتقال آب را تامین کرد

می متالز - معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: سامانه دوم آب رسانی با مشارکت شرکت فولاد مبارکه در اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد.
افتتاح سامانه دوم آب رسانی اصفهان در اردیبهشت/فولاد مبارکه ورق های انتقال آب را تامین کرد

حجت الله غلامی

به گزارش می متالز، حجت الله غلامی با اشاره به اینکه در ابتدا طرح سامانه دوم آب رسانی اصفهان بزرگ با سه هدف اصلی با ماهیت پدافند غیرعامل مطرح شد، اظهار داشت: یکی از اهداف طرح سامانه دوم آب رسانی کمبود آب شرب مورد نیاز استان اصفهان و تامین آب پایدار است.

وی افزود: مطالعات طرح سامانه دوم آب رسانی از سال 86 با عنوان طرح انتقال آب از پشت سد تنظیمی آغاز شد و از سال 94 مطالعات مرحله نخست آن به تصویب رسید.

معاون عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: تمام اجزای طرح سامانه دوم آب رسانی با برآورد زمانی 5 ساله و بودجه ای بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان که بخشی از اعتبار مورد نیاز از ریاست جمهوری تخصیص یافت در حال پیشرفت است.

وی اضافه کرد: تصفیه خانه و خط انتقال سامانه دوم آب رسانی فعال شده است و امیدواریم در آینده نزدیک خط اضطرار که بخشی از آب شرب اصفهان بزرگ را تامین می کند به بهره برداری برسد.

 

فولاد مبارکه ورق های سامانه دوم آب رسانی را تامین کرد

غلامی با اعلام اینکه شرکت فولاد مبارکه ورق های مورد نیاز انتقال آب را تامین کرده است، گفت: برای پیشبرد سامانه دوم آب رسانی، طرح اضطراری یا فاز اول اجرایی شد به این معنا که فاز اول طرح توسعه آب رسانی یک خط لوله از تصفیه خانه سامانه دوم، آب تصفیه شده را تا مخزن نجف آباد به طول 33 کیلومتر منتقل می کند.

وی افزود: در فاز اول سامانه دوم آب رسانی ظرفیت آب معادل 2.3 مترمکعب تصفیه می شود و آب تصفیه شده به مخرن نجف آباد منتقل می شود.

معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: با بهره برداری از فاز نخست سامانه دوم آب رسانی در شرایط بحرانی کم آبی در استان اصفهان رفع و به موازات آن اجزای اصلی طرح را پیش برد.

وی اضافه کرد: امیدواریم در اردیبهشت ماه فاز اول سامانه دوم آب رسانی به بهره برداری برسد و سال آینده آب به مخزن نجف آباد منتقل شود.

عناوین برگزیده