تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۱۸
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۱۵۹۹۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی آذرآب تسهیل وبدهی‌های هپکو به بانک‌ها تهاتر می‌شود

می متالز - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با تشریح جدیدترین تصمیمات درباره مشکلات هپکو و آذرآب گفت: صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی آذرآب تسهیل وبدهی‌های شرکت هپکو به بانک‌ها تهاتر می‌شود.
صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی آذرآب تسهیل وبدهی‌های هپکو به بانک‌ها تهاتر می‌شود

به گزارش می متالز، علی‌اکبر کریمی با اشاره به پیگیری مشکلات صنایع استان مرکزی اظهار داشت: به دنبال پیگیری‌های بنده و مسوولان استانی و ملی برای حل مشکلات شرکت‌های صنعتی استان عصر روز یکشنبه 19 بهمن ماه جلسه‌ای در وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور  وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان اراک در مجلس شورای اسلامی، استاندار مرکزی، قائم مقام بانک مرکزی، رئیس سازمان تأمین اجتماعی، مدیران عامل برخی بانک‌ها و مدیران شرکت‌های هپکو و آذرآب تشکیل شد.

وی افزود: مهمترین موضوع این جلسه بحث و بررسی در مورد نحوه حل مشکل تهاتر بدهی‌های شرکت هپکو به بانک‌ها بود که این موضوع باعث قفل شدن روند فعالیت این شرکت شده که براساس تصمیم‌ها مقرر شد با توجه به محدودیت موجود در سقف مجوز قانونی موضوع بند ( و) تبصره 2 قانون بودجه، تهاتر بدهی‌های شرکت هپکو به بانک‌های تجارت، مسکن و ملی که در حدود 1100 میلیارد تومان است با مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت، در اولویت ویژه قرار گیرد.

کریمی تصریح کرد: بنابراین طی روزهای آینده اقدامات اجرایی آن در سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی در اسرع وقت انجام شود تا شاهد برداشته شدن فشارها و محدودیت‌های موجود در روند فعالیت این شرکت که ناشی از بدهی‌های بانکی معوقه و از سرگیری تولید در این شرکت باشیم و از این طریق زمینه لازم برای تأمین سرمایه در گردش هپکو جهت پرداخت هزینه‌های جاری و حقوق معوقه کارگران و در نهایت رونق تولید در این شرکت باشیم و مقدمات قانونی لازم برای افزایش سرمایه این شرکت نیز مهیا شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به تصمیمات درباره آذرآب گفت: در مورد شرکت آذراب نیز پس از بررسی مشکلات این شرکت در مورد تسهیل صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی ریالی توسط بانک‌های مربوطه و تسهیل صدور ضمانتنامه ارزی توسط بانک مرکزی، برای انعقاد قراردادهای ساخت و تولید در طرح‌ها و پروژه‌ها و مناقصاتی که برنده شده بود تصمیم‌ها مفید و مؤثری اتخاذ گردید.

وی ادامه داد: همچنین از آنجایی‌که سرمایه شرکت آذرآب رقم پایینی را شامل می شود، مقرر شد اقدامات لازم برای افزایش سرمایه این شرکت از طرق قانونی ممکن برای اصلاح ساختار مالی و تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز آن، انجام گیرد.

کریمی بیان کرد:  در ادامه جلسه درخصوص مشکل بدهی زیاد این شرکت به سازمان تأمین اجتماعی، مقرر شد با مساعدت ریاست سازمان تأمین اجتماعی مازاد ارزش ملک توقیف شده این شرکت آزادسازی شود.

وی اضافه کرد: همین طور در این جلسه مدیران عامل بانک‌های مرتبط با موضوع برای حل مشکلات بانکی دو شرکت هپکو و آذراب  اعلام آمادگی کردند که امیدواریم شاهد حل مشکل این دو شرکت و رونق تولید در آنها باشیم.

عناوین برگزیده