تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۵
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۱۵۹۹۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آماری از جدیدترین EPS‌های فاش شده

می متالز - از زمانی‌که ناشران ملزم به ارائه پیش‌بینی سود سالانه شده‌اند، بیشتر محتوای وب‌سایت کدال در بخش اطلاعات بااهمیت به این موضوع اختصاص داده شده است. افشای اطلاعات بااهمیت با موضوع سودهای برآوردی یا همان EPS در گروه‌ب رده‌بندی اطلاعات قرار می‌گیرد.
آماری از جدیدترین EPS‌های فاش شده

به گزارش می متالز، بنابراین پیش از آن لازم است به اطلاعات گروه الف پرداخته شود. طی روز گذشته دو اطلاعیه گروه الف از سوی دو نماد «تاصیکو» و «دجابر» منتشر شد که اولی با موضوع واگذاری سهام و اطلاعیه دوم در ارتباط با بهره‌برداری از یک طرح جدید بود.

 

واگذاری ۸ درصد زغال‌سنگ طبس از سوی «تاصیکو»

در اطلاعیه شرکت سرمایه‌گذاری صدر‌تامین از واگذاری ۸ درصد از سهام زغال‌سنگ پروده طبس (کزغال) خبر داده شده است.  

«کزغال» ۲ میلیارد سهم است که ۱۰درصد سهام آن در چهارشنبه هفته گذشته در فرابورس عرضه اولیه شد. ۶۸‌درصد از مالکیت «کزغال» در اختیار «تاصیکو» و همچنین سهامدار عمده تاصیکو شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) است.

طبق اطلاعیه کدال از این ۱۰‌درصد سهامی که چهارشنبه عرضه شده، ۸ درصد مربوط به «تاصیکو» بوده است. با توجه به اینکه قیمت هر سهم در این معاملات ۲۰۴۷تومان بوده، درآمد این شرکت از محل واگذاری این سهم ۶/ ۳۲۷میلیارد تومان شده است.

طبق این آگهی بهای تمام‌شده سهام واگذاری‌شده برای «تاصیکو» حدود ۷/ ۸۲ میلیارد تومان بوده است و بدین ترتیب سود این واگذاری (پس از کسر مخارج انتقال) برای شرکت مذکور ۲۴۲ میلیارد تومان خواهد بود. با این عرضه میزان مالکیت «تاصیکو» در شرکت زغال‌سنگ پروده طبس از ۱۸/ ۶۸ درصد سابق به ۱۸/ ۶۰ درصد می‌رسد.

طبق اخبار شرکت فرابورس در عرضه اولیه ۲۰۰ میلیون سهم شرکت زغال‌سنگ پروده طبس تعداد ۳ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۱۳۰ کد معاملاتی مشارکت کردند، بنابراین این عرضه اولیه با کاهش ۴۷۰ هزار نفری نسبت به عرضه اولیه قبلی بازار سرمایه مواجه شد.

 

بهره‌برداری از خط تولید پنی‌سیلین‌های خوراکی

در اطلاعیه گروه الف دوم مربوط به شرکت داروسازی جابر‌ابن‌حیان از بهره‌برداری از خط تولید پنی‌سیلین‌های خوراکی خبر داده شده است. طبق اطلاعیه مذکور، اجرای این طرح ۱/ ۷ میلیارد هزینه داشته و ۳۵۰ روز به‌طول انجامیده است. محصولات حاصل از بهره‌برداری از طرح جدید کپسول‌ها، قرص‌ها، سوسپانسیون‌ها و محصولات بتالاکتامی خواهد بود که با توجه به تولیدات در این خطوط تاثیر ۲۵ درصدی در فروش شرکت خواهد داشت.

علاوه بر این دو اطلاعیه گروه الف، روز گذشته چند شرکت بورسی دیگر اطلاعات بااهمیت گروه ب داشتند که فهرست‌وار به آنها اشاره می‌شود. در انتها هم جدولی از اطلاعیه‌های گروه‌ب با موضوع پیش‌بینی سود شرکت‌ها ارائه خواهد شد.    

شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان‌غربی در همین چارچوب اعلام کرده که در نظر دارد انواع مواد اولیه و بسته‌بندی مورد نیاز خود را به‌طورجداگانه و از طریق مناقصه واگذار کند.

صنایع فولاد آلیاژی یزد هم از عدم حصول نتیجه از برگزاری مزاید خود اطلاع داده است. همینطور شرکت کشت و دامداری فکا از انتقال ۳۲۰ راس گوساله ماده به پروژه جدید ماکو نوشته است. کل این پروژه به میزان ۴۸ درصد و فاز یک آن ۸۲ درصد آماده‌سازی شده است.

عناوین برگزیده