تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۵
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۱۶۰۰۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نشست خبری با اصحاب رسانه در ذوب آهن

درآمد هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی ذوب آهن اصفهان

می متالز - از فروش محصولات شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان امسال هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل شده است.
درآمد هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی ذوب آهن اصفهان

به گزارش می متالز، مدیرعامل هلدینگ صدرتامین در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری فروش این مجموعه به غیر از ذوب آهن، پنج هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از رشد ۹۰ درصدی برخوردار است.
غلامرضا سلیمانی، همچنین فروش ذوب آهن را در این مدت ۱۵ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: میزان فروش این شرکت حدود ۷۶ درصدی درمقایسه با مدت مشابه ۱۰ ماهه سال قبل رشد داشته است.
وی موفقیت‌های هلدینگ را حاصل تلاش بی وقفه بیست هزار نفر کارگر، کارمند، مدیر و هیات مدیره در شرکت‌های زیر مجموعه این هلدینگ دانست و گفت: صدر تامین در واقع هلدینگ معدنی و صنایع معدنی شستا است و صد در صد سهام ما به تامین اجتماعی تعلق دارد و این مجموعه ۲۴ شرکت دارد و به صورت تخصصی در زمینه معدن فعالیت می‌کند.
وی افزود: یکی دیگر از دستاورد‌های هلدینگ صدرتامین اکتشاف معدن طلا در استان سیستان و بلوچستان بود که با ذخیره خوب و بعد از پنج سال در یک استان مرزی گواهی گشف آن اخذ شد و کارخانه فرآوری آن نیز در دست اقدام قرار دارد و از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ، شرکت زغال طبس است که روز چهارشنبه به بورس عرضه شد و محصول زغال این شرکت خوراک باتری‌های کک سازی ذوب آهن اصفهان را تامین می‌کند و به محصولات دارای ارزش افزوده بالا تبدیل می‌شود.
مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان هم در این نشست گفت: بیش از پنجاه سال از عمر ذوب آهن اصفهان می‌گذرد و تولید فولاد امروز در کشور از ۳۰ میلیون تن عبور کرده است.
منصور یزدی زاده افزود: کوره بلند شماره یک بعد از پنج سال توقف با تلاش کارکنان مجدد در مدار تولید قرار گرفت و امیدواریم شاهد بهبود تامین مواد اولیه برای تولید این کوره باشیم.
وی گفت: ذوب آهن اصفهان تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا به شمار می‌رود و با تلاش کارکنان موفق شد گواهینامه این محصول استراتژیک را نیز دریافت کند و قرارداد صادرات آن نیز به کشور افغانستان منعقد شد.
منصور یزدی زاده افزود: این شرکت در زمینه بومی سازی نیز دستاورد‌های خوبی حاصل کرده است که از آن جمله می‌توان به ساخت درب‌های فلکسیبل باتری سه کک سازی به تعداد ۱۴۸ عدد و ساخت دریچه‌های کشویی پاتیل‌های فولاد بر که قبلاً در اختیار شرکت‌های اروپایی قرار داشت اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت افزود: ذوب آهن چندین سال با زیان انباشته مواجه بود که در پایان شش ماهه اول سال جاری از زیان انباشته خارج شد و در پایان ۹ ماه نیز به سودآوری رسید.

عناوین برگزیده