تاریخ: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۱۶۰۴۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سیمان در اردبیل نایاب شد!؟

می متالز - برخی ها می گویند مستقیم روانه منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان می شود، برخی ها نیز معتقدند سیمان اردبیل روانه استان های دیگر می شود …..
سیمان در اردبیل نایاب شد!؟

به گزارش می متالز، نشریه چشم انداز در شماره ۱۳۸ خبر اول را خود را به موضوع کمبود سیمان و افزایش قیمت سیمان در اردبیل پرداخته است.

بررسی های میدانی از سطح شهر اردبیل حکایت از این دارد که طی چند روز اخیر با ایجاد جو روانی، سیمان مجدد در سطح این شهرستان به یکباره نایاب شده و عاملین توزیع و مصالح فروشان اظهار می دارند که حتی یک کیسه سیمان هم برای تحویل به مشتری طبق نرخ مصوب در اختیار ندارند.

برخی مصالح فروشان مدعی هستند که کارخانه سیمان اردبیل،حجم بالای تولید خود را مستقیم روانه منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان که هم اکنون بعد از آزادی از اشغال ارمنستان در حال بازسازی و ساخت و ساز است، صادر می کند.

از طرفی عده ای هم می گویند که بیشتر تولید سیمان اردبیل به وسیله تعدادی عامل توزیع اصلی به جای تخلیه در انبارها جهت توزیع، مستقیم روانه استانهای دیگر می شود و همین مساله موجب کمبود آن شده است.

بررسی نامحسوس خبرنگارحاکیست که برخی عاملین توزیع هم به محض رسیدن تریلر حامل سیمان در انبارهای خود، بار را به اصطلاح، ماشین به ماشین و به وسیله وانت نیسان به بهانه توزیع مسان مشتریان به نقاط نامعلومی انتقال داده و بازار سباه سیمان را رونق می بخشند.

گزارش ها حاکیست که در برخی مصالح فروشی های سطح استان، سیمان تا دو برابر قیمت مصوب نیز به فروش می رسد.

لازم است سازمان صمت استان به مردم درباره وضعیت نابسامان و آشفته بازار توزیع سیمان و احیانا قاچاق، احتکار و گرانفروشی و فساد گزارش شفاف ارائه کند.

انتظار می رود مدعی العموم هم درباره گمانه زنی ها از پشت پرده های فساد شبکه ای در توزیع سیمان در استان اردبیل و دست های پنهان سریعا بررسی های لازم را انجام داده و اقدامات خود را به افکار عمومی منعکس کند.

عناوین برگزیده