تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۱۶۰۵۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در زنجان اعلام کرد:

آغاز بهره برداری شهرک صنعتی 437 هکتاری شهید شهریاری زنجان/ نوسازی تأسیسات و امکانات زیربنایی شهرک‌های صنعتی با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی

می متالز - معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از آغاز بهره برداری و واگذاری اراضی شهرک صنعتی 437 هکتاری شهید شهریاری زنجان خبر داد و گفت: این شهرک صنعتی بزرگ استان زنجان با تکمیل اجرای پروژه شبکه توزیع آب و برق، جدول گذاری و شبکه روشنایی، آماده واگذاری به سرمایه گذاران و صنعتگران است.
آغاز بهره برداری شهرک صنعتی 437 هکتاری شهید شهریاری زنجان/ نوسازی تأسیسات و امکانات زیربنایی شهرک‌های صنعتی با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/191665/as.jpeg

به گزارش می متالز، فتحعلی محمدزاده روز پنج‌شنبه در جریان بازدید از شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان افزود: با توجه به اقدامات مؤثر انجام یافته در شرکت شهرک‌های صنعتی زنجان، تمامی 437 هکتار زمین این شهرک صنعتی در فاز عملیاتی قرار گرفته و با توجه به تأمین زیرساخت‌های لازم، شاهد استقبال و حضور پررنگ سرمایه گذاران و کارآفرینان در این شهرک خواهیم بود.

وی با اشاره به افزایش 150 درصدی واگذاری‌ها در شهرک‌های صنعتی زنجان در ده ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته، ابراز امیدواری کرد با توجه به آماده بودن 700 هکتار زمین صنعتی در مجموعه شهرک‌های صنعتی این استان و توانمندی‌‌های موجود از جمله موقعیت جغرافیایی ممتاز و نزدیکی به مرکز، فرودگاه، جاده ترانزیت و قرار گرفتن در کریدور شرق به غرب و اتصال به راه آهن سراسری، سرمایه گذاری‌های قابل توجهی در این منطقه صورت پذیرد.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با حضور در شهرک صنعتی شماره 1 زنجان و نشست با اعضای هیأت مدیره شرکت خدماتی آن، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این شهرک قرار گرفت و ابراز امیدواری کرد با تصویب اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی در مجلس شورای اسلامی، در سال آینده نسبت به بازسازی و نوسازی تأسیسات و امکانات زیربنایی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اقدام شود.

در این نشست مقرر شد نسبت به اصلاح سامانه آب رسانی شهرک اقدامات لازم صورت گیرد تا از نشت و هدررفت آب به لحاظ سطح تراز منفی جلوگیری شود.

همچنین مقرر شد در اجرای طرح ایستگاه بار انداز شهرک صنعتی شماره 1 زنجان، عملیات اجرایی خط فرعی راه آهن این شهرک توسط شرکت شهرک‌های صنعتی زنجان تسریع و تا پایان خرداد 1400 تحویل راه آهن شمال غرب شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین در بازدید از شهرک صنعتی نوآوران، با توجه به استقرار واحدهای بزرگ و پویای صنعتی در این شهرک، از مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی خواست ضمن تکمیل زیرساخت‌های لازم، پروژه حفر چاه شهرک نوآوران با دبی 15 لیتر بر ثانیه را در سریع‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسانند.

محمدزاده با توجه به این‌که پروژه‌های جاری شرکت شهرک‌های صنعتی زنجان با 80 درصد پیشرفت فیزیکی، 90 میلیارد تومان هزینه دربر داشته است، نسبت به بهره برداری این پروژه‌ها تا پایان خرداد 1400 ابراز امیدواری کرد.

وی همچنین با اشاره به این‌که در 10 ماهه سال جاری 1170 واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی کشور به چرخه تولید بازگشت و 1160 واحد نیز به واحدهای بهره بردار اضافه شده است، ابراز امیدواری کرد این تعداد تا پایان سال به 2500 واحد افزایش یابد.

عناوین برگزیده