تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۱۶۰۵۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پژمان‌فر:

دولت آقای روحانی خسته است و تلاش و اصراری بر اصلاح لایحه بودجه ندارد

می متالز - رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: با توجه به اینکه دولت آقای روحانی خسته است و تلاش و اصراری بر اصلاح لایحه بودجه ندارد چندان خوش بین به اصلاح ساختاری آن از طرف دولت نیستم به همین دلیل نمایندگان در جریان بررسی لایحه در مجلس اصلاحات لازم را بر آن وارد خواهند کرد.
دولت آقای روحانی خسته است و تلاش و اصراری بر اصلاح لایحه بودجه ندارد

نصرالله پژمانفر

به گزارش می متالز، نصرالله پژمان‌فر درباره اصلاحاتی که دولت باید در بخش نفتی و غیرنفتی لایحه بودجه اعمال کند، گفت: طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، حدود 320 هزار میلیارد تومان درآمدهای غیرواقعی در لایحه بودجه برای سال 1400 پیش‌بینی شده که به‌یقین قابل تحقق نیست لذا لایحه بودجه با این میزان کسری روبه رو است که برای کشور ایجاد تورم خواهد کرد.  

 

ساختار غلط ایراد دیگر لایحه بودجه

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ساختار غلط لایحه بودجه را ایراد دیگر آن دانست و افزود: متاسفانه هیچ‌گونه تغییرات ساختاری در لایحه ارائه نشده این در حالی است که بنا به قوانین بالادستی ساختار بودجه باید اصلاح شود هرچند کمیسیون تلفیق تلاش کرد لایحه را اصلاح کند اما این کار وظیفه دولت است.

به گفته وی اگر دولت لایحه بودجه را پس بررسی مجدد، اصلاح کرده و موارد فوق را در آن جای دهد، از طرف مجلس مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

 

دولت آقای روحانی خسته است!/دولت تلاش و اصراری بر اصلاح لایحه بودجه ندارد

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دولت آقای روحانی خسته است و تلاش و اصراری بر اصلاح لایحه بودجه ندارد چندان خوش بین به اصلاح ساختاری آن از طرف دولت نیستم به همین دلیل نمایندگان در جریان بررسی لایحه در مجلس اصلاحات لازم را بر آن وارد خواهند کرد.  

پژمان‌فر کاهش وابستگی به نفت، کاهش وابستگی به اوراق مشارکت، افزایش درآمدهای مالیاتی و حذف درآمدهای غیرواقعی در این لایحه را ضروری دانست.

کاهش وابستگی به نفت، کاهش وابستگی به اوراق مشارکت، افزایش درآمدهای مالیاتی و حذف درآمدهای غیرواقعی در  لایحه بودجه 1400ضروری است

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آنجا که دولت به پایان کار خود نزدیک می‌شود، با یک بی‌اعتنایی و عدم گذاشتن زمان مناسب برای تدوین این لایحه مواجه هستیم این درحالی است که لایحه ضعف‌های فراوانی دارد اما این نگاه که تصویب شدن یا نشدن آن برای ما مهم نیست،  در دولت مشاهده می‌شود.

عناوین برگزیده