تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۶۰۶۱۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
خانی با اشاره به تاثیر مثبت طرح جهش تولید مسکن در بازار:

سیر نزولی قیمت مسکن با اجرای طرح جهش تولید آغاز می‌شود

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ممکن است دلالان در ابتدای شروع طرح جهش تولید و مسکن، مقاومت کنند و اجازه کاهش قیمت به بازار ندهند اما این روند در طولانی مدت اصلاح شده و قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کنند.
سیر نزولی قیمت مسکن با اجرای طرح جهش تولید آغاز می‌شود

علی اصغر خانی

به گزارش می متالز، علی‌اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مسکن موتور محرکه اقتصاد کشور است، گفت: قیمت مسکن با توجه به میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود؛ با وجود اینکه کشور سالانه به 800 واحد مسکونی نیاز دارم اما در طرح جهش تولید و تامین ساخت یک میلیون واحد مسکونی پیش بینی شده تا کمبودها برطرف شود در این راستا وزارت راه و شهرسازی با تامین زمین ارزان قیمت و پرداخت تسهیلات با سود حداقلی به این مهم کمک می‌کند.

وی ادامه داد: هنگامی که دولت اقدام به ساخت مسکن کند، بخش خصوصی نیز در روستا‌ها و شهرها موازی با دولت اقدام به ساخت مسکن می‌کند که باید با ارائه تسهیلات کم بهره مورد حمایت قرار بگیرند. بنابراین طرح جهش تولید موجب افزایش عرضه مسکن در بازار و کاهش قیمت می‌شوند.

 نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ممکن است دلالان در ابتدای شروع طرح جهش تولید و مسکن، مقاومت کنند و اجازه کاهش قیمت به بازار ندهند اما این روند در طولانی مدت اصلاح شده و قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کنند. از طرفی با اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی تلاش کردیم افرادی که خانه می‌سازند، مجبور به عرضه در بازار شوند در غیراین صورت مالیات دهند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جهش تولید مسکن در کشور نیاز مردم جامعه است، تصریح کرد: با اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن طبیعتاً قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: وام‌های خرید خانه در حال حاضر نسبت به قیمت مسکن بسیار ناچیز است از طرفی وام با سود 18 درصدی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، از همین رو در طرح جهش تولید به موضوع تسهیلات توجه ویژه شده و صندوقی هم برای این موضوع  پیش بینی کرده است، از طرفی بانک‌ها نیز ملکف شدند بخشی از منابع مالی خودشان را در حوزه مسکن هزینه کنند. بنابر این با اجرای طرح جهش تولید مسکن آثار مثبتی در بازار ملک مشاهده خواهیم کرد.

عناوین برگزیده