به گزارش می متالز، امیرحسین نادری افزود: شرکت ملی فولاد به عنوان قدیمی ترین متولی فولاد کشور، با برگزاری این نمایشگاه می تواند تجربیات را گرد هم آورده و با هم افزایی سایر بازیگران این حوزه اقدامات اساسی در زمینه توسعه توانمند سازی و بومی سازی در صنعت فولاد رقم بزند.
وی گفت: در بومی سازی تاکنون اقدامات مهمی در کشور انجام شده است و بسیاری از شرکت های بزرگ ما فعالیت های بسیار موثری انجام داده اند.
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران ادامه داد: امروز نیازمند یک شناخت جامع و کامل از صنعت فولاد و تجهیزات آن هستیم تا بر مبنای آن بتوان برنامه ریزی متناسب را برای اهداف مطلوب انجام داد.
نادری با تشریح ابعاد مهم "بومی سازی" در صنعت فولاد کشور، اظهار داشت: بومی سازی را در دو بعد می توان بررسی کرد؛ بعد اول بومی سازی به معنی شناخت کامل، قدرت انطباق و تغییرات دلخواه و قابلیت طراحی هدفمند در دانش فنی و فرآیند ها در صنعت فولاد است.
وی افزود: در این مورد می توان به دانش فنی احیاء مستقیم پرد (PERED) اشاره کرد که با این هدف شکل گرفته است و باید شاخص های مربوط به توانمندی واقعی در این زمینه شناسایی و به کار گرفته شوند.
وی با اشاره به بعد دوم بومی سازی ادامه داد: این بعد شامل بومی سازی ساخت تجهیزات، ماشین آلات و قطعات صنعت فولاد است. در این زمینه شاخص های بسیاری شناسایی و احصا شدهاند.
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران عنوان کرد: توانمندی ساخت تجهیزات بر اساس استاندارد های جهانی و با کیفیت، به طور اقتصادی از اهم پارامترهای ضروری برای رسیدن به بومی سازی در حوزه تجهیزات است.