تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۱۶۰۷۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزارت صمت خبر داد:

رشد ۳۰۹ شرکت در ۱۰ ماهه ۹۹

می متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صمت در بیست و سومین دوره رتبه بندی ۱۰۰شرکت برتر گفت: در بین شرکت‌های بزرگ که میزان تولید آنها ماهانه رصد می‌شود، در ۱۰ ماهه ، ۳۰۹ شرکت رشد تولید داشته اند.
رشد ۳۰۹ شرکت در ۱۰ ماهه ۹۹

سعید زرندی-معاون طرح و برنامه وزارت صمت

به گزارش می متالز، سعید زرندی ادامه داد: امیدواریم‌ سال ۹۹ را با نتایج خوب به پایان برسانیم. 

وی افزود: ما باید به سمت سرمایه گذاری در تولید برویم اما می‌بینیم تشکیل سرمایه در ایران به صورت اسمی بالاست اما در واقعیت منفی است که شاید به دلیل تورم اقتصادی موجود در کشور است. 

به گفته زرندی، لوکوموتیو اقتصاد هرکشور شرکت های بزرگ هستند و ما باید تمرکز لازم به جهت دهی شرکت های بزرگ داشته باشیم. البته مشاهده می‌شود که برخی شرکت ها در حوزه تحول و حرکت به سمت نوآوری رفته اند. 

وی ادامه داد: هرقدر شرکت های بزرگ در حاشیه اقتصاد ایجاد شوند تاثیرات مثبتی بهمراه دارد. زیرا توسعه اقتصاد مبتنی بر شرکت های بزرگ‌است. 

زرندی گفت: ۱۱ شرکت بزرگ زیر نظر وزارت صمت، حدود یکچهارم سرمایه بازار را به خود اختصاص می‌دهند. 

به گفته وی، باید بازارهای تولید را کنترل کرد و شاهد توسعه بود 

معاون وزیر صمت گفت: ۱۰۰شرکت برتر در حوزه تولید را رتبه بندی و فرصتهای سرمایه گذاری را در قالب نامه به مدیران عامل معرفی کردیم و از آنها خواستیم تا پکیج سرمایه گذاری ارائه کنند. 

زرندی افزود: اکنون برای شرکت های بزرگ اعتقاد جدی داریم و باید شرکت های بزرگ را بزرگتر کنیم و موانع رشد آنها را برطرف کنیم. 

به گفته وی، استفاده از ظرفیت سرمایه تشکیل هلدینگ و شرکتهای سرمایه گذاری باسهام عام را در برنامه های وزارت صمت قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: ۳هزار شرکت بالای ۱۰۰نفر پرسنل باید حضور شفاف داشته باشند. این شرکت ها در صورتی که وارد بازار سرمایه شوند، با سود سالهای قبل آنها برای مالیات و.. کاری نخواهند داشت. 

وی گفت: تامین مالی از بازار سرمایه داریم و امیدواریم تا پایان سال ۱۵هزار میلیارد تومان در بازار اوراق منتشر کنند.ش

عناوین برگزیده