به گزارش می متالز، محمد اسلامی پس از پایان نشست مشترک با علیرضا رزم حسینی «وزیر صنعت، معدن و تجارت» با بیان این مطلب، افزود: هم اکنون سهم ترانزیت بار در شبکه حمل و نقل ریلی ۵۰ میلیون تن در سال است که با اتصال خطوط ریلی فرعی معادن و کارخانجات به شبکه ملی این سهم ارتقا خواهد یافت.
وی 2 وزارت صمت و راه و شهرسازی را مکمل و لازم و ملزوم هم دانست و گفت: جلسات منظم میان دو وزارتخانه در سطح وزرا و سازمان های تابعه در راستای هم افزایی و همگرایی برای توسعه کمی و کیفی محورهای مشترک فعالیتی انجام می شود.
وزیر راه و شهرسازی ایجاد «قدرت لجستیکی» و «برندینگ» را 2 پیستون قدرتمند برای توسعه کشور دانست و بیان کرد: وزارت صمت برنامه ریزی و سرمایه گذاری روی برندینگ را انجام میدهد و وزارتخانه راه و شهرسازی در حوزه برنامه ریزی، طراحی، ایجاد یک نظام هوشمند برای حمل و نقل بار و بهینه سازی قیمت تمام شده آن اقدام می کند که به همین خاطر این دو وزارتخانه لازم و ملزوم همدیگرند.
اسلامی؛ مشارکت معادن و کارخانجات در توسعه خطوط ریلی کشور و جانمایی واحدهای صنعتی و معدنی برای نزدیکتر شدن به شبکه ریلی را از ضروریات دانست و گفت: این مهم به خوبی در دستور کار قرار گرفته است.
وی همچنین تاکید کرد: در این جلسه در خصوص نوسازی ناوگان ریلی، جادهای و دریایی و توسعه کیفی آن تصمیمات خوبی با تعامل دو وزارتخانه اتخاذ گردید.
وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در حوزه شورای عالی هماهنگی ترابری و تنظیم بازار نیز دو وزارتخانه به اتفاق نظر های خوبی در مسایل مشترک رسیده اند. دهمین جلسه کارگروه ویژه حمل و نقل را برگزار کردیم و مسائل و مشکلات مهم این حوزه از جمله موضوعات قابل بررسی در بخش حمل بار را با مشارکت وزارت صمت احصاء نمودیم.
اسلامی بیان کرد: با تصمیم کارگروه ویژه حمل و نقل مقرر شد که قطعات یدکی بازار شناسایی و برای آنها شناسه تعریف شد که سازمان حمایت و معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت کار نظارت و کنترل بازار این قطعات را بر عهده گرفتند.
وی تصریح کرد: همچنین با مشارکت وزارت صمت و تصمیمات کارگروه ویژه حمل و نقل روغن موتور در پایانهها توزیع شد و وضعیت عرضه روغن آرام شد، ایجاد تعادل در تولید و عرضه روغن موتور با تاکیدات وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است.