به گزارش می متالز، «محمد اسلامی» پس از پایان نشست مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: اکنون سهم ترانزیت بار در شبکه حمل و نقل ریلی ۵۰ میلیون تن در سال است که با اتصال خطوط ریلی فرعی معادن و کارخانجات به شبکه ملی، این سهم ارتقا خواهد یافت.
وی دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی را مکمل و لازم و ملزوم هم برشمرد و گفت: جلسات منظم بین دو وزارتخانه در سطح وزرا و سازمانهای تابعه در راستای هم افزایی و همگرایی برای توسعه کمی و کیفی محورهای مشترک فعالیتی انجام میشود.
وزیر راه و شهرسازی، ایجاد «قدرت لجستیکی» و «برندینگ» را دو پیستون قدرتمند برای توسعه کشور دانست و بیانداشت: وزارت صنعت، برنامهریزی و سرمایهگذاری روی برندینگ را انجام میدهد و وزارت راه و شهرسازی در حوزه برنامهریزی، طراحی، ایجاد یک نظام هوشمند برای حمل و نقل بار و بهینه سازی قیمت تمام شده آن اقدام می کند.
اسلامی در ادامه، مشارکت معادن و کارخانجات در توسعه خطوط ریلی کشور و جانمایی واحدهای صنعتی و معدنی برای نزدیکتر شدن به شبکه ریلی را از ضروریات برشمرد و گفت: این مهم به خوبی در دستور کار قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: در این جلسه درخصوص نوسازی ناوگان ریلی، جادهای و دریایی و توسعه کیفی آن تصمیمات خوبی با تعامل دو وزارتخانه اتخاذ شد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در حوزه شورای عالی هماهنگی ترابری و تنظیم بازار نیز دو وزارتخانه به اتفاق نظرهای خوبی در مسایل مشترک رسیده اند.
وی افزود: دهمین جلسه کارگروه ویژه حمل و نقل را برگزار و مسائل و مشکلات مهم این حوزه از جمله موضوعات قابل بررسی در بخش حمل بار را با مشارکت وزارت صنعت احصاء کردیم.
اسلامی ادامهداد: با تصمیم کارگروه ویژه حمل و نقل مقرر شد قطعات یدکی بازار شناسایی و برای آنها شناسه تعریف شود که سازمان حمایت و معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت کار نظارت و کنترل بازار این قطعات را بر عهده گرفتند.
وی تصریحکرد: با مشارکت وزارت صنعت و تصمیمات کارگروه ویژه حمل و نقل، روغن موتور در پایانهها توزیع شد و وضعیت عرضه روغن آرام شد.
این مقام مسوول خاطرنشانکرد: ایجاد تعادل در تولید و عرضه روغن موتور با تاکیدات وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است.