تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۸
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۱۶۱۳۷۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

عدم تعادل عرضه و تقاضا مهمترین مانع آزادسازی قیمت خودرو

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آزادسازی قیمت خودرو در شرایط فعلی که عرضه پاسخگوی تقاضا نیست موجب افزایش قیمت های فعلی خواهد شد.
عدم تعادل عرضه و تقاضا مهمترین مانع آزادسازی قیمت خودرو

Image result for عدم تعادل عرضه و تقاضا مهمترین مانع آزادسازی قیمت خودرو

به گزارش می متالز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آزادسازی قیمت خودرو در شرایط فعلی که عرضه پاسخگوی تقاضا نیست موجب افزایش قیمت های فعلی خواهد شد.

فرهاد طهماسبی در خصوص موضع مجلس در زمینه قیمت گذاری خودرو عنوان کرد: در کمیسیون صنایع مجلس تصمیم نهایی برای نحوه قیمت گذاری خودرو اتخاذ نشده است اما کمیسیون جهش تولید برنامه ای را برای لغو قیمت گذاری دستوری خودرو در نظر گرفته است.

وی اظهار داشت: به اعتقاد بنده در شرایط فعلی با توجه به عدم تعادل عرضه و تقاضا آزادسازی قیمت خودرو موجب افزایش قیمت ها و تشدید مشکلات بازار خودرو خواهد شد. بنابراین تا زمانی که عرضه پاسخگوی تقاضا نیست آزادسازی قیمت خودرو راهکار مناسبی نیست زیرا موجب افزایش قیمت های فعلی نیز خواهد شد.

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا علی رغم مخالفت شدید رییس کمیسیون صنایع با واردات خودرو همچنان این موضوع در کمیسیون مطرح و دنبال می شود،گفت: کمیسیون صنایع در حوزه واردات خودرو تا کنون به موضع واحدی دست نیافته اما برخی از اعضای کمیسیون معتقدند برای ارتقا کیفیت، ایجاد رقابت و منافع مردم در کنار تقویت ساخت داخل، واردات تحت شرایطی و در چهارچوب رقابتی می تواند تاثیر گذار باشد.

طهماسبی درباره تعیین تکلیف واردات خودروهای دست دوم در مجلس عنوان کرد: پس از رد لایحه بودجه 1400 واردات خودروهای دست دوم فعلا منتفی شده تا در لایحه بعدی در مورد آن تصمیم گیری شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با برنامه ریزی مدون و صحیح کمیسیون صنایع و کمیسیون جهش تولید بخشی از افزایش قیمت های بی رویه خودرو کاسته شود تا اقشار کم درآمد جامعه نیز صاحب خودرو شوند.

عناوین برگزیده