تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۱۷
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۱۶۱۵۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه سیمان هرمزگان

می متالز - مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان هرمزگان برای تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۱۳۹۹، برگزار شد. در ابتدای این جلسه، گزارشی از اهم فعالیت‌های بخش‌های مدیریت کارخانه، معاونت بازرگانی و توسعه بازار و معاونت اجرایی در کلیپ تصویری برای حاضران در جلسه ارائه شد.
برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه سیمان هرمزگان

به گزارش می متالز، سپس هیات رئیسه مجمع به ریاست محمد اسدی، محمدجواد ساده‌وند ناظر اول، غزاله تیما ناظر دوم، مهدی باشتی، مدیر عامل و منشی جلسه، نجفیان نماینده موسسه حسابرسی شاخص اندیشان و اسماعیلی‌زاده نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار (که به‌صورت آنلاین در جلسه حضور داشت) تشکیل شد. طبق گزارش معاونت مالی و اقتصادی سود ناخالص شرکت سیمان هرمزگان برای سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۱۳۹۹، ۸۵۴/ ۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال مالی گذشته ۱۴۵ درصد افزایش داشت. همچنین سود عملیاتی شرکت، مبلغ ۶۶۱/ ۱ میلیارد ریال بوده که این عدد نسبت به سال مالی گذشته ۲۷۸ درصد رشد داشته است. در سال مالی ۱۳۹۹، نسبت‌های مالی شرکت هم نسبت به سال مالی گذشته رشد داشته است به نحوی که نسبت سود ناخالص به فروش از ۲۶ درصد به ۳۶ درصد، نسبت سود عملیاتی به فروش، از ۱۵ درصد به ۳۲ درصد، نسبت سود خالص به فروش از ۲۴ درصد به ۳۳ درصد، بازده دارایی‌های شرکت از ۱۹ درصد به ۳۱ درصد و بازده حقوق صاحبان سهام هم از ۳۳ درصد به ۵۲ درصد افزایش داشته است.

 

افزایش تولید سیمان هرمزگان

طبق گزارش معاونت فنی شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۱۳۹۹، با هدف حرکت به سمت تولید محصول نهایی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر، میزان تولید سیمان با ۱۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به یک‌میلیون و ۸۴۸ هزار و ۲۲۰ تن رسیده است. همچنین طبق گزارش انجمن صنفی صنعت سیمان، میزان بازدهی تولید کلینکر و سیمان (نسبت تولید واقعی به ظرفیت اسمی) در شرکت سیمان هرمزگان در بالاترین میزان در مقایسه با سایر شرکت‌های سیمانی هم ظرفیت خود قرار دارد. طبق گزارش معاونت بازرگانی و توسعه بازار شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۱۳۹۹، مقدار فروش یک‌میلیون و ۶۴۳ هزار تن سیمان فله و پاکتی در بازارهای داخلی به ثبت رسید که این مقدار نسبت به بودجه پیش‌بینی شده۲۰ درصد و نسبت به سال مالی گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

در بخش صادرات نیز با ۵۰۰ هزار تن صادرات سیمان و کلینکر به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، جنوب آسیا و آفریقا، نسبت به سال گذشته با ۲۵۰ درصد رشد، رکورد کم نظیری را به ثبت رساند. مبلغ فروش داخلی و صادراتی شرکت هم طی سال مالی مورد گزارش به ترتیب ۳۵۷/ ۳ و ۷۸۰/ ۱ میلیارد ریال بوده که به ترتیب نسبت به سال گذشته ۳۰ و ۴۳۰ درصد افزایش داشته که با ثبت این مبلغ فروش توانسته است رتبه سوم را در میان کل شرکت‌های سیمانی بورسی طی ۱۲ ماه منتهی به ۳۰ آبان ۱۳۹۹ به خود اختصاص دهد.  در ادامه ضمن تصویب صورت‌های مالی، سهامداران تقسیم سود نقدی ۱۱۰۰ ریال به ازای هر سهم را نیز تصویب کردند.

عناوین برگزیده