تاریخ: ۲۷ تير ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۰۹
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۱۶۱۶۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آنتوفاگاستا اولین معدن مس کاملاً پاک را راه‌اندازی می‌کند

می متالز - آنتوفاگاستا قصد دارد تا سال 2020 معدن مس ZALDÍVAR خود را کاملاً با انرژی‌های پاک مورد بهره‌برداری قرار دهد. با این اتفاق ZALDÍVAR اولین معدن مس جهان خواهد بود که تماماً با انرژی‌های تجدیدپذیر بهره‌برداری می‌شود.
آنتوفاگاستا اولین معدن مس کاملاً پاک را راه‌اندازی می‌کند

به گزارش می متالز به نقل از عصر مس آنلاین، هفته گذشته بود که وب‌سایت کمپانی معدنی آنتوفاگاستا خبر از انعقاد قراردادی در زمینه تأمین انرژی مورد نیاز معدن ZALDÍVAR داد. با این قرارداد که با شرکت تأمین انرژی‌های پاک Colbún S.A امضا شده است، ZALDÍVAR تا سال 2020 کاملاً با انرژی‌های تجدید پذیر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش با اجرایی شدن این قرارداد 10ساله، سالانه 350هزار تن گاز گلخانه‌ای تولیدشده از معدن مس ZALDÍVAR از بین خواهد رفت. انرژی تجدیدپذیری که در این معدن مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل انرژی آبی، بادی و خورشیدی است.
«ایوان آریگاد» (Iván Arriagada)، مدیرعامل آنتوفاگاستا در این زمینه گفت: «با امضای این قرارداد حرکت ما به سمت داشتن یک معدن‌کاری پایدار ادامه خواهد یافت. ما این بار پایداری را با کاهش گازهای گلخانه‌ای که مسبب اصلی گرم شدن کره زمین هستند، محقق خواهیم کرد. علاوه بر این به‌عنوان یک مزیت رقابتی نیاز است که ما هزینه‌های تولید انرژی در معادن خود را کاهش دهیم.»
شرکت Colbún S.A طی این قرارداد متعهد شده است تا هر سال 550 گیگاوات ساعت انرژی الکتریکی برای نیازهای معدن ZALDÍVAR تولید کند. این میزان تولید انرژی الکتریکی پاک برابر با کاهش گازهای گلخانه‌ای تولیدشده توسط 87هزار خودرو در سال است.
معدن مس ZALDÍVAR واقع در شیلی متعلق به شرکت‌های آنتوفاگاستا و باریک گلد است که عملیات اجرایی آن بر عهده آنتوفاگاستاست. ZALDÍVAR کوچک‌ترین معدن متعلق به آنتوفاگاستا در شیلی است که تولید آن در سال 2017 میلادی 343هزار و 800 تن مس بوده است.

منبع: عصر مس
عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت