تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۱۶۱۸۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قطع گاز واحدهای سیمانی، عامل اصلی مشکلات عرضه سیمان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان اینکه هوا کمی پایدارتر شده و سردی هوا رو به اتمام است، اعلام کرد: شرکت‌گاز قول داد که در اسرع وقت نسبت به وصل کردن گاز واحدهای سیمان اقدام کنند که این باعث می‌شود مجدداً ظرفیت تولید واحدها افزایش یابد و به چرخه طبیعی خود برسند.
قطع گاز واحدهای سیمانی، عامل اصلی مشکلات عرضه سیمان

به گزارش می متالز، حمیدرضا ایزدی در خصوص کمبود سیمان در استان فارس و شهرستان جهرم اظهار داشت: مشکلاتی که در عرضه سیمان در استان فارس به وجود آمده است به کمبود و یا قطع گاز واحدهای سیمانی برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه هر سال در فصل زمستان به دلیل مصرف بالای گاز در بخش خانوار، شرکت گاز مجبور می‌شود کارخانه‌هایی که مصرف‌کننده بالای گاز هستند را از مدار خارج کند، افزود: یکی از این کارخانجات هم کارخانجات سیمان هستند که در استان فارس کارخانه های بزرگی در بخش تولید سیمان داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه این موضوع باعث می شود ظرفیت تولید سیمان در کارخانجات پایین آید، گفت: شرکت گاز و شرکت پخش فرآورده های نفتی استان با پیش‌بینی این موضوع مازوت را در اختیار این واحدها قرار می‌دهد اما به دلیل اینکه راندمان مازوت در کوره های سیمان پایین‌تر از گاز طبیعی است، ظرفیت تولید پایین می آید و اینکه ممکن است مازوت در زمان های طولانی‌تری به کارخانجات برسد که به هر حال یک وقفه در تولید این کارخانجات ایجاد می‌شود.

ایزدی با اشاره به اینکه از طرفی به دلیل سرمای زیاد در کشور برخی از کارخانجات تولید برق که سوخت آنها گاز طبیعی بود از مدار خارج شد، بیان داشت: این مورد هم مزید بر علت شد که ما شاهد کمبود سیمان در استان باشیم.

وی با بیان اینکه اکنون هوا کمی پایدارتر شده و سردی هوا رو به اتمام است، اعلام کرد: شرکت‌گاز قول داده که در اسرع وقت نسبت به وصل کردن گاز واحدهای سیمان اقدام کند که این باعث می‌شود مجدداً ظرفیت تولید واحدها افزایش یابد و به چرخه طبیعی خود بازگردند.

عناوین برگزیده