تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۱۶۱۹۸۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
فرماندار خوسف:

«تأمین برق» سد توسعه شهرستان خوسف است

می متالز - آخوندی گفت: ضعف شهرستان خوسف با وجود پنج معدن طلا؛ تأمین برق مورد نیاز این معادن است لذا باید برای تأمین برق مورد نیاز معادن که عامل توسعه شهرستان خوسف است، چاره اندیشی کرد.
«تأمین برق» سد توسعه شهرستان خوسف است

به گزارش می متالز، «محمدعلی آخوندی» 29 بهمن در سومین جلسه ستاد خاوران شهرستان خوسف، اظهار کرد: ستاد توسعه خاوران با تأکید استاندار خراسان جنوبی و با هدف توسعه سریع تر و همکاری سیستم اداری برای ایجاد اشتغال در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار خوسف با بیان اینکه هدف ستاد توسعه خاوران؛ شناسایی و احصای ظرفیت های استان و شهرستان ها است، گفت: ظرفیت های شهرستان در راستای توسعه پایدار به ستاد استانی منتقل می شود تا بتوانیم از توان سرمایه گذاران برای توسعه استفاده کنیم.

آخوندی با بیان اینکه هر اقدام توسعه ای باید از کانال ستاد توسعه خاوران بگذرد، تصریح کرد: ستاد توسعه خاوران با وجود پنج معدن طلا در شهرستان خوسف و سنگ های قیمتی توفیقی است که باید از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تامین زیرساخت ها برای توسعه هر منطقه نقش اساسی ایفا می کند، ادامه داد: ضعف شهرستان خوسف با وجود معادن غنی همانند طلا؛ تأمین برق مورد نیاز معادن است لذا باید برای تأمین برق مورد نیاز معادن که محور توسعه شهرستان خوسف است، چاره اندیشی کرد.

لزوم احداث جاده خوسف - نایبند

فرماندار خوسف با بیان اینکه با احداث جاده خوسف-نایبند، مسیر فعلی بیرجند یزد قرار دارد، کوتاه تر می‌شود و این به پیشرفت منطقه کمک می‌کند، افزود: احداث این جاده در راستای توسعه بیشتر منطقه یکی از الزامات است.

آخوندی با بیان اینکه شهرستان خوسف مشکلات زیادی را علی رغم پراکندگی بالا دارد، گفت: متاسفانه خوسف، دستگاه معین برای توسعه ندارد و انتظار داریم دستگاهی معین برای توسعه شهرستان معرفی شود.

وی کمک به تکمیل و راه اندازی کارخانجات نیمه تمام را مصداق جهش تولید عنوان کرد و افزود: توسعه شهرستان خوسف باید با دید استانی مدنظر باشد چراکه شهرستان خوسف سرریز جمعیت مرکز استان است.

وی خوسف را شهرستان تازه تاسیس عنوان کرد و گفت: هشت سال گذشته و زمان اعتبارات انقباضی، خوسف به شهرستان ارتقاء یافته است لذا باید برای توسعه شهرستان خوسف باید اعتبارات ویژه در نظر گرفت.

وی در پایان بر تدوین سند توسعه شهرستان خوسف تأکید کرد و گفت: این سند بر اساس سند آمایش سرزمین باید هر چه زودتر در جهت توسعه بیشتر تدوین شود.

 

عناوین برگزیده