تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۱۸
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۶۲۵۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پایان مناقشات دولت اندونزی با غول‌های معدنی

می متالز - پس از مذاکرات و مناقشات طولانی، سرانجام دولت اندونزی با شرکت‌های فریپورت مک‌موران و ریوتینتو به توافق رسید که بیشترین سهم در مالکیت معدن مس و طلای گراسبرگ را به دست آورد.
پایان مناقشات دولت اندونزی با غول‌های معدنی

به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، بر اساس این توافقنامه، شرکت معدنی Inalum که یک سازمان دولتی در اندونزی است، موافقت کرده 3.85 میلیارد دلار در ازای کل سهام ریوتینتو در شرکت PT Freeport Indonesia و همچنین در ازای 100 درصد از سهام فریپورت در این شرکت که 9.36 درصد از مالکیت آن است، پرداخت کند. 

شرکت PTFI، معدن گراسبرگ واقع در استان شرقی Papua را اداره می‌کند. این معدن در سال گذشته 468هزار تن مس تولید کرد. پس از انجام این معاملات که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری نهایی شود، شرکت Inalum حدود 81 درصد از شرکت PTFI را در اختیار خواهد گرفت و باقی سهام این شرکت در اختیار فریپورت مک‌موران قرار خواهد گرفت. شرکت ریوتینتو حدود 3.5 میلیارد دلار و شرکت فریپورت نیز حدود 350 میلیون دلار دریافت خواهند کرد. «ریچارد ادکرسون»، مدیرعامل شرکت امریکایی فریپورت، در کنفرانس تلفنی با سرمایه‌گذاران تصریح کرد که این توافقنامه نقطه عطف مهمی برای همکاری جدید و بلندمدت با کشور اندونزی خواهد بود و ثبات درازمدتی را برای عملیات شرکت PTFI به ارمغان خواهد آورد.

او افزود: «شرکت ما منتظر یک همکاری مثبت و سودمند با کمپانی Inalum است. این توافق به نفع مردم این منطقه، کشور اندونزی، کارکنان، تأمین‌کنندگان و پیمان‌کاران محلی خواهد بود و همچنین سود جذابی برای سهام‌داران فراهم خواهد آورد.»

با این حال، شرکت ریوتینتو که سهم تولید خود از معدن گراسبرگ را واگذار کرده است، هشدار داد با توجه به شرایط و موضوعات باقیمانده از این توافق، هیچ اطمینانی وجود ندارد که معامله مذکور کامل شود. 

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده