تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۹
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۱۶۲۹۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران:

با تورم قوانین مواجه هستیم/ قیمت باید در کل زنجیره آزاد باشد

می متالز - معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران اظهار کرد: اگر معتقدیم مشکلات باید درون صنعت حل شود، پس چرا مشاهده می‌شود که برخی دوستان سراغ دیگر بخش ها رفته اند و برای معاون رییس جمهور و... نامه ارسال کرده اند.
با تورم قوانین مواجه هستیم/ قیمت باید در کل زنجیره آزاد باشد

به گزارش می متالز، سید جواد جهرمی با بیان این مطلب در میزگرد تخصصی بررسی مهم ترین مسائل روز صنعت فولاد و صنایع وابسته که در دومین روز از یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار برگزار شد، افزود: ما از سال ٩٦ به بعد با تورم قوانین و مقررات مواجه شدیم  و امروز نیز با بسیاری از دستور العمل های متضاد با یکدیگر روبرو هستیم.

جهرمی بیان کرد: معاملات محصولات فولادی نسبت به سال گذشته رشد ٣٨ درصدی داشته است. البته در مورد ورق ها و گالوانیزه ها تصمیماتی نیز گرفته شده است.

وی ادامه داد: برنامه ما برای بازار تکمیل زنجیره عرضه محصولات است. همچنین در انتهای زنجیره شرکت های جدید وارد شدند. هدف ما آن است در حد امکان زنجیره عرضه کامل شود.

به گفته جهرمی، قرادادهای بلند مدت از ابزارهای دیگری است که برای بازار استفاده می شود.

وی با اشاره به نوسانات ارزی اضافه کرد: ما بازار آتی نداریم به همین دلیل نوسانات ارز بر بازار فیزیکی اثر گذار می شود.

جهرمی بیان کرد: در ایران  گاهی قیمت ها پایین بوده اما اگر می خواهیم اقتصاد از این وضعیت خارج شود باید قیمت در کل زنجیره آزاد باشد.

وی ادامه داد: قیمت محصولات فولادی به جز ورق از قیمت‌های جهانی کمتر در بورس کالا قیمت‌گذاری شده است.

به گفته جهرمی، بورس تنها یک نهاد سیگنال‌دهنده به سیاست‌گذاران برای تنظیم بازار است و عملکرد بورس نشان می‌دهد در هریک از بخش‌های زنجیره به کدام سمت برویم.

وی با بیان اینکه همه بخش های زنجیره به صورت جداگانه نیازمند تدوین برنامه جامع هستند، گفت: باید عرضه مناسب انجام شود تا قیمت فولاد در کشور واقعی شود.

عناوین برگزیده