تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۳
بازدید: ۳۳
کد خبر: ۱۶۳۲۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
در سال جهش تولید محقق شد

تولید تختال با ضخامت ۳۰۰ میلیمتر در فولاد مبارکه اصفهان

می متالز - تولید تختال با ضخامت ۳۰۰ میلیمتر در فولاد مبارکه در سال «جهش تولید» یک دستاورد مهم با تکیه بر دانش بومی است.
تولید تختال با ضخامت ۳۰۰ میلیمتر در فولاد مبارکه اصفهان

به گزارش می متالز، مدیر ناحیه فولاد سازی و ریخته گری مذاب شرکت فولاد مبارکه با اشاره به تولید ضخیم‌ترین تختال (اسلب) کشور با ضخامت ۳۰۰ میلی متر برای اولین بار در ایران به روش ریخته گری مداوم گفت: از چهار سال گذشته با طراحی ماشین ریخته گری شماره ۵، عمده تولید تختال در فولاد مبارکه با ضخامت ۲۰۰ میلی متر اجرا شده است.
غلامرضا سلیمی افزود: در دنیا تعداد محدودی از کشور‌ها توان تولید تختال با ضخامت ۳۰۰ میلی متر را دارند و این محصول با تکیه بر دانش و تخصص نیرو‌های فولاد مبارکه به نتیجه رسید.
سلیمی با تاکید بر اهمیت تولید تختال با ضخامت ۳۰۰ میلی متر به عنوان دستاورد بسیار مهم گفت: این موفقیت در حالی محقق شده است که پیش از این، قابلیت و امکان تولید تختال با ضخامت حداکثر ۲۵۰ میلی متر وجود داشت و با طراحی صددرصد بومی و با تکیه بر دانش داخلی و تغییراتی که در ماشین شماره ۵، قالب، خنک کننده و دیگر قسمت‌ها در فولاد مبارکه به وجود آمده موفق به تولید تختال با این ابعاد در فولاد مبارکه شدیم.
وی افزود: اهمیت تولید تختال باضخامت ۳۰۰ میلی متر هم از لحاظ کمی و کیفی در خور توجه است و علاوه بر مشتریان در بازار‌های جهانی مورد استفاده صنایع گاز و نفت قرار خواهد گرفت.
مدیر ناحیه فولاد سازی و ریخته گری مذاب شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه تختال با ضخامت ۳۰۰ میلی متر در فولاد اکسین نورد و به ورق تبدیل می‌شود، گفت: تولید این محصول در سال «جهش تولید» نشان داد که می‌توان بدون دخالت کارشناسان خارجی و با بومی سازی کامل این طرح به همت کارشناسان فولاد مبارکه تولید شد و این دستاورد در واقع یک «جهش تولید کیفی» محسوب می‌شود.

برای مشاهده کلیپ کلیک کنید

عناوین برگزیده