تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۱
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۱۶۳۲۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

حمایت از صادرات محصولات ذوب آهن اصفهان، یک اولویت ملی است

می متالز - یکی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت ذوب آهن در بی‌اثر نمودن و خنثی سازی تحریم‌ها کارهای پرشتابی را انجام داده است.
حمایت از صادرات محصولات ذوب آهن اصفهان، یک اولویت ملی است

به گزارش می متالز، عباس مقتدایی در حاشیه بازدیدی که اخیرا از شرکت ذوب آهن داشت،  اظهار کرد: دستاوردهای ذوب آهن نشان می دهد که کارشناسان و مهندسان کشور ما می توانند در سطح جهانی کارهای بزرگی انجام دهند و این موفقیت ها بسیار امیدبخش و غرور آفرین است.

وی، با اشاره به تجهیزات مدرن موجود در کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب آهن که تولید ریل انجام می دهد، گفت: با این توانمندی به جمع ۵ کشوری پیوستیم که از دانش فنی و فناوری لازم برای تولید انواع ریل های استاندارد برخوردار هستند.   

به گزارش ایسنا، نماینده مردم اصفهان، بهره گیری از  فناوری و تجهیزات تولید ریل را که نیازمند برخورداری از چندین دانش در کنار هم است، کار دشوار و پیچیده ای دانست و تصریح کرد: جوانان این مرز و بوم بدون اتکا به بیگانه این دستاورد بزرگ را حاصل کردند و کاملاً مشهود است که مدیران و برنامه ریزان ذوب آهن توانستند برای تولید ریل، مجموعه ای از فعالیت های مدیریتی را در بالاترین سطح انجام دهند.

مقتدایی ادامه داد: باید در سطح ملی، انواع حمایت ها را از صادرات محصولات ذوب آهن اصفهان داشته باشیم و  با تمام توان کمک کنیم که در کشور، این تولید ملی را به سطح بالاتری از ثروت آفرینی برسانیم.

نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: این مجموعه توانمند که با آرامش در حال فعالیت های بسیار مهم تولیدی است، در بی اثر نمودن و خنثی سازی تحریم ها کارهای پرشتابی را انجام داده است و شاید در آینده مشخص شود که این دانش و تکنولوژی که متکی بر توانمندی داخلی است تا چه اندازه نقش مهمی در مقابله با تحریم داشته است.   

مقتدایی یادآور شد: این بازدید میدانی نشان داد که تحرک بی نظیری در مجموعه های تولیدی ذوب آهن اصفهان وجود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، با اشاره به نیاز ذوب آهن اصفهان به مواد اولیه اظهار کرد: مجلس آمادگی هرگونه حمایت از صنایع مهم کشور را دارد و می توانیم با ایجاد هماهنگی با دستگاه های مختلف در این زمینه عمل کنیم.

وی افزود: یکی از دغدغه های اصلی نمایندگان مجلس، افزایش تولید ملی است بنابراین تلاش می کنیم در یک فضای منطقی و مبتنی بر رفع نیازهای جامعه، شرایطی ایجاد کنیم که تولید کننده و مصرف کننده هر دو منتفع شوند. در این راستا حفظ تولید و حمایت از مصرف کننده با هم انجام می شود و یک سویه نگری نخواهیم داشت.

عناوین برگزیده