تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۹:۱۴
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۱۶۶۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی تاکید کرد؛

بهره‌وری کمتر از 8 درصد در اقتصاد ایران

می متالز - رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: بهره‌وری در اقتصاد ایران کمتر از 8 درصد است.
بهره‌وری کمتر از 8 درصد در اقتصاد ایران

به گزارش می متالز، بهرام شکوری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با بیان اینکه تعاریف مختلفی از بهره وری وجود دارد، اظهار کرد: بهره وری در اقتصاد ایران کمتر از 8 درصد است.
وی افزود: یک راهکار دنیا در افزایش بهره وری، خصوصی سازی است که در کشور ما اتفاق نیفتاده و عددها نشان می دهد کل واگذاری ها بیش از 150 هزار میلیارد تومان نیست.
شکوری تصریح کرد: ارتباط بین دانشگاه و صنعت نیز یکی دیگر از راهکارهاست که در کشور ما پا نگرفته و نهایتا حمایت از تحقیق و توسعه برای فعالان اقتصادی راهکار دیگر است.
وی بیان کرد: ما در حوزه نیروی انسانی جزو کشورهای برتر هستیم اما در تکنولوژی، خیلی استفاده ای از این حوزه نبرده ایم.
رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اهمیت بنگاه های کوچک و متوسط، اظهار کرد: در کشور ما 98.3 درصد معادن، کوچک و متوسط هستند که بخش خصوصی واقعی در آنها فعال است و حمایت از آنها کمک زیادی به اقتصاد و اشتغال می کند.
وی افزود: با احداث کارخانه های فرآوری کوچک کار را در حوزه معادن آغاز کرده ایم و این کار را می شود در استان کرمان انجام داد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد