تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۵۰
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۱۶۶۸۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

گذری بر عملکرد صنعت آلومینیوم چین در ماه ژوئن و اوایل جولای

می متالز - علیرغم تلاش دونالد ترامپ جهت ایجاد تزلزل در فرآیند تولید آلومینیوم چین، چین همواره پیشکسوت در تولید آلومینیوم جهان محسوب می‌شود. تولید آلومینیوم چین در ماه ژوئن، 83/2 میلیون تن رسید و تولید فلزات غیرآهنی این کشور، 62/4 میلیون تن بوده است.
گذری بر عملکرد صنعت آلومینیوم چین در ماه ژوئن و اوایل جولای

به گزارش می متالز، گزارش‌های آماری حاکی از آنست که تولید آلومینیوم چین در ماه ژوئن با 6/1 درصد رشد نسبت به ماه قبل از آن (می) روبرو بوده است. این مسأله حاکی از آنست که ظرفیت ذوب چین افزایش یافته که علت اصلی آن افتتاح خطوط ذوب جدید می‌باشد.

به‌گزارش رویترز، میزان تولید روزانة آلومینیوم در ماه ژوئن 94 هزار تن در روز بوده درحالی‌که ماه می با وجود آنکه یک روز اضافه دارد، میزان تولید 90 هزار تن بوده است.

ارقام مزبور نمایانگر آنست که تولید در ماه ژوئن 2018، بیش از ژوئن 2017 بوده است. در ماه ژوئن 2017، دولت چین برخی از تولیدکنندگان آلومینیوم در منطقة شاندونگ چین (واقع در شرق چین) را ملزم به کاهش ظرفیت یا تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی خود کرد.

پیش از اعلام دولت، پیش‌بینی می‌شد که تولید روزانه در ماه ژوئن 2017 به 97666 تن برسد و کل تولید در ماه ژوئن 93/2 میلیون تن باشد اما با این تصمیم، تولید در ماه ژوئن 2017 به کمتر از 7/2 میلیون تن خواهید رسید.

در ماه ژوئن، قیمت آلومینیوم در بورس شانگهای 1/4 درصد کاهش یافت. ازطرفی در تاریخ 13 جولای سال جاری اعلام شد که صادرات شمش بزرگ (Saw) از چین به بازارهای بین‌المللی به 510 هزار تن افزایش یافته است. به‌گفتة جکی وانگ، تحلیل‌گر CRU در پکن، علت افزایش تولید آلومینیوم چین در ماه ژوئن، افزایش ظرفیت ذوب در منطقه گوانزی، مغولستان و شانزی می‌باشد. البته این افزایش تولید کمتر از انتظار است.

طی شش‌ماهة نخست سال جاری، چین 47/16 میلیون تن آلومینیوم تولید نمود که با توجه به مرکز اطلاعات NBS، 6/1 درصد بیش از شش‌ماهة نخست 2017 بوده است.

در ماه ژوئن، تولید 10 فلز غیرآهنی شامل مس، آلومینیوم، سرب، روی و نیکل، 9/1 درصد رشد سالانه داشته و به 62/4 میلیون تن رسیده است. این رقم بالاترین رقم حاصله از دسامبر 2017 تاکنون محسوب می‌شود.

به‌گزارش رویترز، افزایش تولید در ماه ژوئن در ماه جولای نیز تداوم داشته و انتظار می‌رود که در پایان ماه جولای بازهم شاهد رشد ماهانه تولید آلومینیوم در چین باشیم.

عناوین برگزیده