تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۱۷۱۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
امیر رحیمی، مدیرعامل شرکت کالسیمین:

رشد تولید داخلی و کاهش وابستگی به کشورهای دیگر با تکیه بر معدن و صنایع معدنی، امکان‌پذیر است

می متالز - دکتر امیر رحیمی مدیر عامل این شرکت، معدن و صنایع معدنی را از اساسی‌ترین پایه‌های اقتصادی هر کشوری دانست و افزود: معدن و صنایع معدنی فرصتی بالقوه برای پیشرفت و توسعه اقتصادی است و با شکوفایی آن، اقتصاد و سایر صنایع دیگر فعال خواهند شد. تلاش جهت دسترسی به ۳۷ بیلیون تن ذخایر کشف شده و ۵۷ بیلیون تن ذخایر بالقوه معدنی در کشور باعث تقویت و توسعه در بخش صنعتی که وابسته به معدن است، می‌شود.
رشد تولید داخلی و کاهش وابستگی به کشورهای دیگر با تکیه بر معدن و صنایع معدنی، امکان‌پذیر است

به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت کالسیمین افزود: مزیت برجسته پتانسیل‌های عظیم ذخایر و منابع معدنی کشور، در شرایط کنونی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. دید آگاهانه، بلند مدت و برنامه‌ریزی قوی با ورود مدیران باتجربه و تلاش و پشتیبانی متولیان این حوزه می‌تواند کشور را با وجود تحریم‌های موجود نجات دهد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ذوب و احیاء روی قشم ادامه داد در این موقعیت حساس  با تکیه بر معادن به‌عنوان تامین‌کننده ماده اولیه صنایع، تربیت و مشارکت نیروی انسانی متخصص، استفاده از فناوری‌ها و ماشین‌آلات روز، سرمایه‌گذاری در بخش انرژی و ترمیم و توسعه زیرساخت‌ها و همچنین حمایت‌های دولتی باید تولید را افزایش داد و وابستگی خود را به واردات پایین آورد. همچنین با کاهش قیمت تمام شده محصولات، خود را آماده رقابت با رقیبان خارجی کنیم تا در عرصه صادرات حضور چشمگیری داشته باشیم. این مجموعه اقدامات، علاوه بر استقلال کشور و عدم وابستگی به کشورهای دیگر باعث پویایی و بوجود آمدن ظرفیت‌های شغلی بسیاری در کشور خواهد شد.

 وی افزود با توجه به سهم 5 درصدی معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص داخلی، با آمار تولید جهانی فاصله بسیاری داریم. با تغییر دیدگاه‌ها و پتانسیل‌های بالای کشور می‌توانیم خود را به اعداد و ارقام جهانی نزدیک کنیم. به‌طور مثال از 1میلیارد و 660 میلیون تن تولید فولاد در دنیا، بالای 860 میلیون تن مختص کشور چین است که واحدی زیر ۵ میلیون تن تولید در این کشور ساخته نمی‌شود و ظرفیت تولید ۷ کارخانه آن هر کدام بیش از ۲۰ میلیون تن هستند. در این میان، ایران با تولید 22 میلیون تن در سال و با توجه به منابع موجود می‌تواند تولید خود را افزایش دهد و به جایگاه قابل قبولی صعود کند.

عناوین برگزیده