تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۰:۰۹
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۱۷۱۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار خواف:

رشد ۲ هزار درصدی منطقه صنعتی سنگان در ۵ سال اخیر

می متالز - فرماندار خواف گفت: درمنطقه سنگان از توابع شهرستان خواف از ابتدای سال ۹۲ تا الان در حوزه های صنعتی ،کشاورزی و عمرانی ۲ هزار درصد رشد داشته ایم.
رشد ۲ هزار درصدی منطقه صنعتی سنگان در ۵ سال اخیر

به گزارش می متالز، محمدرضا پهلوان نژاد فرماندار خواف در مراسم بازدید خبرنگاران  از مجموعه فولاد سنگان، از اشتغال ۵ هزار نفر در این مجموعه خبر داد و گفت: با افتتاح طرح‌های بعدی میزان اشتغالزایی ما به ۱۰ هزار نفر خواهد رسید و با توجه به ۱۲۳ هزار کلیومتر مرز مشترک با کشور افغانستان هم میخواهیم اشتغال ایجاد کنیم و هم کمک به دیگران را داشته باشیم.

وی افزود: علاوه بر حوزه صنعت در این منطقه به لحاظ کمی و کیفی بهترین معادن سنگ آهن کشور در این محل است، چون میزان گوگرد و فسفر به مراتب کمتر از جا‌های دیگر مشاهده می‌شود.

 فرماندار خواف گفت: ۱۰ درصد رشد عمرانی در منطقه در حوزه‌هایی مانند؛ بحث راه‌های روستایی، محور‌های مواصلاتی، آب روستایی، آب شهری داشته ایم، در حوزه برق و خط انتقال آن، فیبر نوری، راه آهن خواف_هرات، قطعه سوم که در تعهد جمهوری اسلامی ایران است در خاک افغانستان ۴۰ کیلومتر ریل گذاری شده، در حوزه بهداشت و درمان نیز ۲۰ خانه بهداشت ساخته شد، ۲۰ فضای آموزشی و ۱۰ مدرسه ساخته شد.

پهلوان نژاد افزود: در حوزه کشاورزی نیز محصولات کم آب پرورش داده می شود، ۶۰ کیلومتر لوله گذاری کشاورزی و شاخص گاز رسانی این شهرستان هم  رشد داشته است.

وی ادامه داد:  همچنین در حوزه انرژی‌های نو نور خورشید و تونل بادی داریم که بهترین تونل بادی دنیا محسوب می‌شود که بازدهی این تونل‌ها بین ۵۰ تا ۵۵ درصد می‌باشد.

فرماندار خواف  گفت: منطقه خواف باتوجه به مرزی بودن آن یک منطقه امن است به همین دلیل سرمایه گذاران تمایل به سرمایه گذاری دارند.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت