تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۱۷۲۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برنامه بهره‌برداری معدنی در سال جاری

می متالز - مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو از برنامه بهره‌برداری از ۵/ ۵ میلیارد دلار طرح معدن و صنایع معدنی در سال‌جاری خبر داد.
برنامه بهره‌برداری معدنی در سال جاری

به گزارش می متالز، سمیه خلوصی با بیان این خبر افزود: ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳ طرح در بخش معدن و صنایع معدنی شامل کارخانه گندله ۵/ ۲ میلیون تنی مجتمع فولاد خراسان، توسعه فولادسازی و نورد پیوسته فولاد سبا (فولاد‌مبارکه) و احیای مستقیم فولاد سبزوار به بهره‌برداری رسانده و تا پایان امسال، ۲۸ طرح و پروژه دیگر به بهره‌برداری می‌رسانند.

وی افزود: میزان اشتغال این طرح‌ها، ۴۳۳۰ نفر به‌طور مستقیم و ۴۳ هزار و ۸۷۵ نفر به‌طور غیرمستقیم است.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو با اشاره به طرح‌های افتتاح‌شده در سال ۹۶ عنوان کرد: ایمیدرو در مجموع ۲۷ طرح و پروژه طی سال ۹۶ به بهره‌برداری رساند و میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها ۲ میلیارد و ۹۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار (براساس نرخ ارز در بانک مرکزی در ۰۵/ ۰۴/ ۹۷) بود.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، برای ۴۳۵۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و برای ۱۱ هزار و ۹۵۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.

عناوین برگزیده
قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۶):

قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد

پرطرفدارترین عناوین