تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۰۰
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۱۷۳۲۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

واکنش بازار فولاد منطقه نسبت به جنگ تجاری آمریکا و ترکیه

می متالز - بعد از تصمیم ترامپ رییس جمهور آمریکا برای محدود کردن واردات فولاد ترکیه به آمریکا بازار فولاد منطقه دست خوش تغییراتی شده است کی طی روز های اخیر شاهد واکنش های متعدد در این خصوص هستیم که مجتبی خجسته تاجر مطرح بین المللی فولاد طی تحلیلی به آن پرداخته است.
واکنش بازار فولاد منطقه نسبت به جنگ تجاری آمریکا و ترکیه

به گزارش می متالز، برخی از این تحولات بطور فشرده در پی می آید:

١- ترکیه بشدت بدنبال بازار جایگزین بجای آمریکا برای محصولات طویل میلگرد و مفتول کلاف هستند.

٢- دو محموله بزرگ بیلت ترکیه این هفته در ۴٨٠ دلار فوب به مقصد خاور دور فیلیپین فروخته شده است.

٣- یک محموله بزرگ میلگرد آجدار ترکیه در خاور دور سنگاپور و هنگ کنگ در ۵٣۵-۵٣٠ دلار سی اند اف فروخته شده است البته بر اساس وزن تئوری که ترکها تبحر خاصی در تولید با تالرانس مجاز منفی و سبک دارند.

۴- قیمت قراضه ٨٠/٢٠ امریکا برای صادرات به ترکیه به ٣٠۶ دلار سی اند اف سقوط کرده است شنیده های بازار حاکی از مذاکرات محموله قراضه اروپایی خصوصا انگلستان در ٢٨٩ دلار سی اند اف ترکیه است.

۵- با توجه به شرایط فعلی بازار کارخانجات CIS چاره ای جز پایین آوردن انتظارات قیمتی خود تا ۴٧٠-۴٧۵ دلار فوب برای فروش بیلت ندارند رقابت ترکها و قیمت قراضه راه دیگری برای آنها باقی نگذاشته است.

۶- صادر کنندگان قراضه امریکا بازار بزرگ قراضه ترکیه را بخاطر جنگ تجاری و تنش سیاسی از دست میدهند که نتیجه منفی تصمیمات رییس جمهوری اقای ترامپ هست.

٧- با توجه به ضعیف بودن تقاضا برای بازار محصولات طویل دامنه بعدی قیمت بیلت ۴۵٠-۴٧٠دلار فوب بعد از تعطیلات ٩ روز عید قربان در ترکیه برای منابع مختلف تأمین أعم از ایران و ترکیه و CIS برای حمل اوایل اکتبر پیش بینی میگردد.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده