تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۱۷۹۶۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
طی 5 ماه نخست سال رخ داد:

افزایش ۶۰ درصدی فروش "فملی" + تغییر محاسبه قیمت محصولات

می متالز - شرکت ملی مس ضمن انتشار گزارش عملکرد یک و 5 ماهه که به افزایش 60 درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال 96 انجامید، درخصوص تغییر فرمول محاسبه قیمت های پایه محصولات مسی توضیحاتی داد.
افزایش ۶۰ درصدی فروش "فملی" + تغییر محاسبه قیمت محصولات

به گزارش می متالز، شرکت ملی مس ضمن انتشار گزارش عملکرد 5 ماهه و یک ماهه مرداد، درخصوص تغییر فرمول محاسبه قیمت های پایه محصولات مسی اقدام به شفاف سازی کرد.

دراین راستا،"فملی" طی 5 ماهه اول سال جاری حدود 3.95 هزار میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 60 درصدی داشته است و در این دوره 93797 تن کاتد تولید و 86598 تن آن را به فروش رسانده است. این مقدار فروش نسبت به 5 ماهه سال 96 با رشد حدود 84 درصدی همراه شده است.

متوسط نرخ فروش این محصول در طی 5 ماهه حدود 30,540 تومان به ازای هر کیلو است. با این حال نرخ فروش کاتد در مرداد ماه چندان مناسب نبوده و با کاهش 7 درصدی نسبت به تیر ماه مبلغ 29,565 تومان به ازای هر کیلو محقق شده است. همچنین این شرکت بورسی در مرداد ماه حدود 19800 تن کاتد تولید کرده و 47 درصد آن را به فروش رسانده است. در 5 ماهه اول سال جاری 67 درصد از مبلغ فروش شرکت از محل فروش کاتد حاصل شده است.

 

تغییر محاسبه قیمت پایه محصولات

دراین میان،شرکت ملی مس اعلام کرد: طبق ماده ۳ بخشنامه صادره از وزارت صنعت به تاریخ ۳ شهریور فرمول محاسبه قیمت های پایه محصولات مسی در بورس کالا از (LME*نرخ ارز رسمی بانک مرکزی) به (LME*1.1*نرخ ارز رسمی بانک مرکزی ) تغییر یافته است. تغییر مذکور گام مثبتی در راستای اصلاح فرمول قیمت پایه عرضه محصولات مسی در بازار است.

 

بخشنامه وزارت صنعت درباره فرمول محاسبه قیمت های پایه محصولات مسی

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده