تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۱۷۹۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد خبر داد:

آمار واگذاری ۱۶ هزار میلیارد تومانی اموال بانک ها با درد سر زیاد

می متالز - معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد از فروش با دردسر زیاد ۱۰ هزار میلیارد تومان شرکت بانکی تا دی سال گذشته خبر داد و گفت: با پیگیری مدیران عامل در ۷ ماه اخیر ۶ هزار میلیارد تومان دیگر فروش رفته است.
آمار واگذاری ۱۶ هزار میلیارد تومانی اموال بانک ها با درد سر زیاد

به گزارش می متالز، امیر باقری در همایش بانکداری اسلامی گفت: در جلسه هیات دولت با حضور مقام معظم رهبری اعلام شد  باید اصلاحات نظام بانکی صورت گیرد، این در حالی است که اموال مازاد بانک ها محل حاکمیت شرکتی در بانک است.

وی افزود: در ماده ١٦قانون رفع موانع تولید اعلام شده ظرف سه سال بانک ها باید اموال مازاد را بفروشند و اصول حاکمیت شرکتی را رعایت کنند اما تا دی ٩٦ معادل ١٠ هزار میلیارد تومان شرکت بانکی فروخته شد.

این مقام مسئول ادامه داد: اموال بانک ها دردسر زیادی دارد که وقت مدیریت بانکها را می گیرد. بر این اساس از دی ٩٦ طبقه بندی صورت گرفت تا در هفت ماه اخیر با پیگیری مدیران عامل 6 هزار میلیارد تومان دیگر فروش رفته که معادل ماهانه هزار میلیارد تومان بوده و از این رقم ١٤٠٠ میلیارد تومان املاک و ٤٦٠٠ میلیارد تومان سهام بانکها بوده است.

باقری در خصوص خریداران املاک مازاد بانکها نیز گفت: اگرچه فروش اموال مازاد بانکها برای نظام بانکی دارایی مالی ایجاد کرده ولی این اموال در اختیار نهادهای عمومی و دولتی قرار گرفته و دست بخش خصوصی نیست.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده