تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۴۱
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۱۸۳۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۲٫۲ درصدی تجارت ایران و چین در نیمه نخست ۲۰۱۸

می متالز - جانشین سفیر چین در ایران گفت: حجم تجارت ایران و چین در نیمه نخست سال 2018 به 19 میلیارد و 660 میلیون دلار رسید که نسبت به پارسال 2.2 درصد افزایش نشان می‌دهد.
افزایش ۲٫۲ درصدی تجارت ایران و چین در نیمه نخست ۲۰۱۸

به گزارش می متالز، «شو وی» روز سه‌شنبه گذشته در نهمین همایش سالیانه انجمن‌های دوستی ایران و چین در محل هتل پارسیان اوین افزود: در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی در روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین ایران و چین ملاحظه می‌شود.

وی به سفر رئیس جمهوری چین از ایران در سال ۲۰۱۶ و رئیس جمهوری ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای در ژوئن (خرداد- تیر) امسال اشاره کرد و گفت: هر دو مقام بر توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر روابط تاکید داشتند.

جانشین سفیر چین یادآورشد: سعی داریم روابط تجاری خود را با ایران به‌عنوان یک شریک بزرگ حفظ کنیم و برای تحقق این هدف، نیازمند تلاش بیشتر دو طرف است.

هفتم شهریورماه امسال سفیر چین در تهران، اعلام کرد که حجم روابط تجاری دو کشور در نیمه اول سال ۲۰۱۸ به ۱۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار رسید.

به گفته «پانگ سن» در این مدت صادرات چین به ایران هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که ۴٫۸ درصد کاهش یافت، درحالی که واردات این کشور از ایران ۱۱ میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار بود که رشد ۲۲٫۷ درصدی را نشان می‌دهد.

عناوین برگزیده