تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۳۰۴
کد خبر: ۱۸۴۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش تولیدات فلزی از زبان معاون وزیر

می متالز - معاون امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در چهل و دومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به برخی آمار تولید در بخش فلزات کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تولید فولاد 2.5 برابر نیاز کشور، تولید مس 1.5برابر و تولید روی نیز 2.5 برابر میزان مصرف در کشور است.
افزایش تولیدات فلزی از زبان معاون وزیر

به گزارش می متالز، جعفر سرقینی با بیان اینکه در آلومینیوم نیز 30 درصد بیشتر از نیاز داخل، تولید داریم، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کنترل بازار محصولات فلزی، مکانیزم عرضه و تقاضا را مورد توجه قرار داده است از همین رو، کف عرضه در بورس را برای تولیدکنندگان تعیین کرده‌ایم و صادرات را منوط به رعایت میزان کف عرضه قرار داده‌ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر قیمت میلگرد از 7 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم، به 4 هزار تومان کاهش یافته است، افزود: برای کنترل بازار، در گام نخست سقف عرضه برای مس را در بورس کالا برداشته‌ایم و این سیاست را برای سایر محصولات فلزی از جمله آلومینیوم و سرب را نیز در دستورکار قرار داده‌ایم. امروز نیز سقف رقابتی فولاد در بورس کالا برداشته خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که از 24 شهریور ماه سال جاری بورس کالا به سامانه بهین‌یاب متصل خواهد شد و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که در سایت بهین‌یاب وزارت صمت ثبت کرده باشند امکان خرید از بورس کالا را خواهند داشت.

سرقینی با اشاره به اینکه با حذف سقف عرضه برای میلگرد در بورس، پیش‌بینی می‌شود که قیمت این محصول در بازار به 3500 تا 3600 تومان به ازای هر کیلوگرم کاهش یابد، افزود: میزان کل عرضه محصولات فولادی و فلزی در بورس کالا 750 هزار تن بوده است که این میزان عرضه برای میلگرد تنها 15 هزار تن بود و با همین میزان عرضه، قیمت این محصول در بازار افت کرد.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده