تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۰۸
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۹۵۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
امیرمسعود پرور، مدیر کالایی کارگزاری دلیران پارس:

قیمتهای فعلی در بورس کالا تا حدودی حباب است

می متالز - با مروری بر سهم‌های فولادی شاهد هستیم که بر مدار مثبت معامله می‌شوند. این گروه در ماه‌های اخیر رشد چشم‌گیری داشته و علاوه بر قیمت سهم‌ها، سودآوری شرکت‌ها هم افزایش را به خود دیده اند.
قیمتهای فعلی در بورس کالا تا حدودی حباب است

به گزارش می متالز، در این خصوص امیرمسعود پرور، مدیر کالایی کارگزاری دلیران پارس عنوان کرد: فولادی ها بخاطر برداشتن سقف رقابتی در بورس اقبال خوبی در سهام داشتند و قیمتهای بالایی را تجربه کردند و در ادامه با افزایش قیمت فروش محصول ، درآمد بیشتری در بررسی ها را از آن خود کرده اند.  

وی در ادامه تشریح کرد: مقایسه فروش برای شرکتهای مختلف در شرایط فعلی شاید کار درستی نباشد. برای نمونه در مقایسه فولاد مبارکه و ذوب آهن، فولاد مبارکه با برداشتن برخی محدودیت ها فروش خوبی داشته در کنار آن ذوب اهن به دلیل وقفه طولانی که در بورس کالا پیش آمد فروش مناسبی در یک بازه زمانی نداشت و پس از آن مجددا در مدار بهبود قرار گرفت.

وی در خصوص قیمتها پس از برداشتن سقف رقابتی تشریح کرد: قیمتها در شرایط فعلی تا حدودی حباب است و در طول زمان به مراتب کمتر خواهد شد. سقف قیمت ها به دلیل محدودیت، رانت ایجاد میکرد و اتفاقا حباب در بازار بیشتر بود ولی در شرایط فعلی قیمتها در کوتاه مدت به صورت غیرمنتظره بالا رفت اما به مرور به تعادل می رسد.

وی در نهایت این سیاست را درست ارزیابی کرد و گفت: این سیاست در کوتاه مدت امکان ناآرامی هایی را دارد ولی در نهایت سیاست درستی است و باعث حذف رانت و ثبات بیشتر بازار می شود.

عناوین برگزیده