تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۵۴۹
کد خبر: ۱۹۷۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
برای چهارمین هفته پیاپی؛

کاهش قیمت های ورق سرد صادراتی چین

می متالز - قیمت های ورق سرد صادراتی چین برای چهارمین هفته پیاپی کاهش یافت .
کاهش قیمت های ورق سرد صادراتی چین

قیمت های ورق سرد صادراتی چین برای چهارمین هفته پیاپی کاهش یافت . کاهش قیمت های داخلی جایگاه چینی ها در بازارهای صادراتی را هم متزلزل ساخته و خریداران هم از این فرصت بهره می برند . ارزیابی ها برای ورق سرد با ضخامت 1 میلیمتر گرید SPCC در روز سه شنبه 530 دلار FOB چین بود که در مقایسه با قیمت های قبل 27 دلار کاهش داشت و از آغاز ماه مارس تاکنون 65 دلار یا بعبارتی 11 درصد افت قیمت داشته است . تفاوت قیمت بین ورق گرم و سرد چین در روز سه شنبه 57 دلار بود.

در روز سه شنبه قیمت های ورق سرد با همین ضخامت و گرید مشابه در بازار داخلی چین 3 هزار و 780 تا 3 هزار و 820 یوآن معادل 549 تا 555 دلار گزارش شده است این قیمت در قیاس با قیمت هفته گذشته 185 یوآن کاهش نشان می دهد .  پیشنهادهای ورق سرد دو تولید کننده مطرح از شمال و شمال شرق چین در روز سه شنبه 540 دلار FOB بود که نسبت به هفته قبل 20 تا 30 دلار کاهش قیمت داشتند .

باوجود تدوام کاهش قیمت ورق سرد صادراتی چین خریداران خارجی از ارائه سفارش خودداری می کنند در حال حاضر توجه این خریداران معطوف به بازار داخلی چین است و اعتقاد دارند هنوز هم قیمت های صادراتی چینی ها بسیار بالاتر از بازار داخلی آنها است .گفته می شود کمبود تقاضا و افزایش موجودی ورق سرد در چین بازارهای صادراتی و داخلی این کشور را فعلاً با بحران رو به رو ساخته است

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد