تاریخ: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۹۸۰۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
بررسی صنعت تولید آهن اسفنجی ونزوئلا

کاهش شدید تولید آهن اسفنجی طی 10 سال در ونزوئلا

می متالز - در ابتدای قرن بیستم، صنعت آهن اسفنجی ونزوئلا با پیشرفت عظیمی همراه بود. توسعه کارخانجات و تأمین کافی مواد اولیه از داخل از افزایش تولید این محصول در ونزوئلا حمایت کرد. اما با آغاز بحران ونزوئلا در سال 2017 میزان تولیدات آهن اسفنجی این کشور به یک‌ششم کاهش پیدا کرد. پایگاه خبری «فلزات آنلاین» قصد دارد تا در این گزارش به بررسی عوامل این میزان کاهش در تولید بپردازد.
کاهش شدید تولید آهن اسفنجی طی 10 سال در ونزوئلا

به گزارش می متالز، صنعت فولاد ونزوئلا با توجه به ذخایر بالای این کشور روند صعودی را می‌پیمایید تا اینکه با افزایش نقدینگی و فروپاشی اقتصاد این کشور، این آمار روندی کاملا نزولی به‌خود گرفت. این صنعت با ادامه دادن به مبارزه اقتصادی خود در سال 2017 و با استفاده از تمامی روش‌های تولید آهن اسفنجی، توانست رقم 1.68 میلیون تن را به ثبت برساند. این رقم بسیار پایین‌تر از ظرفیت تولیدی فعلی این کشور بود. دلایل بسیاری در این کاهش تأثیرگذار بودند که مهم‌ترین آن‌ها، شرایط وخیم اقتصادی و عدم توانایی تولید این کشور عنوان شده است. نمودار 1 میزان تولیدات آهن اسفنجی ونزوئلا طی دهه گذشته را نشان می‌دهد.

اوج تولیدات آهن اسفنجی در ونزوئلا را می‌توان مربوط به سال 2005 دانست. میزان تولیدات این محصول کاربردی و استراتژیک در این سال حدود 9 میلیون تن بود که در نوع خود رکورد محسوب می‌شد. با توجه به نمودار فوق می‌توان گفت که میزان تولید آهن اسفنجی ونزوئلا طی سال‌های 2007 تا 2017 نزدیک به یک‌ششم کاهش یافت و کارخانجات فراوانی با تعطیلی مواجه شدند.

ونزوئلا به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین صادرکنندگان آهن اسفنجی به آمریکا و دیگر کشورهای منطقه آمریکای شمالی شناخته می‌شد اما متأسفانه بسیاری از پروژه‌های آهن اسفنجی در دست احداث ونزوئلا به دلایل شرایط نامناسب اقتصادی نیمه تمام مانده و یا لغو شدند. از واحدهایی که ساخت آن به بیش از یک دهه گذشته باز می‌گردد می‌توان به واحد تولیدی Sidor در Matanzas ونزوئلا اشاره کرد. ساخت این واحد تکمیلی با ظرفیت 800 هزار تنی بیش از 10 سال به طول انجامید که متأسفانه با توجه به شرایط وخیم این کشور همچنان نیز به اتمام نرسیده است.

کشور ونزوئلا با وجود تمامی مشکلات موجود همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد و سعی در خروج از وضعیت نامناسب اقتصادی خود دارد. امید می‌رود که با گسترش بازارهای صادراتی و افزایش درآمدهای صادراتی، این کشور بر مشکلات فائق آمده و به دوران طلایی تولید آهن اسفنجی خود بازگردد.

عناوین برگزیده