تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۰:۳۶
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۱۹۹۴۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سرمایه‌گذاری کمپانی چینی «زی جین» در معادن مس صربستان

می متالز - دولت صربستان یک قرارداد سرمایه‌گذاری با کمپانی معدنی چینی «زی جین» (Zijin Mining Group) امضا کرده است که بر اساس آن، این کمپانی چینی به‌عنوان شریک استراتژیک کمپانی دولتی «آر تی بی بور» (RTB Bor) معرفی شده است.
سرمایه‌گذاری کمپانی چینی «زی جین» در معادن مس صربستان

به گزارش می متالز، کمپانی «زی جین» که 63درصد از سهام «آر تی بی بور» را در اختیار دارد، در قالب این قرارداد متعهد شده است که 1/26میلیارد یورو در معادن مس و واحدهای ذوب «آر تی بی بور» سرمایه‌گذاری کند و مبلغ 200 میلیون دلار نیز برای تسویه حساب بدهی‌های کمپانی پرداخت کند.
کمپانی «زی جین» در نشست بورس هنگ کنگ اعلام کرد که هیئت‌مدیره در هفته جاری به‌اتفاق آراء این قرارداد را تصویب کرد و تکمیل نهایی قرارداد منوط به تصویب رسمی دولت‌های صربستان و چین خواهد بود.
در سال گذشته، واحد ذوبِ «آر تی بی بور» بیش از 70هزار تن کاتد مس تولید کرد و درصورتی‌که طرح توسعه این واحد ذوب به سرانجام برسد، ظرفیت تولید افزایش خواهد یافت.
کمپانی «زی جین» قصد دارد، تولید کاتد را پس از طرح توسعه اولیه به 80هزار تن افزایش دهد. پس از طرح توسعه دوم که شش سال پس از بسته شدن قرارداد خواهد بود؛ این ظرفیت به 150هزار تن در سال ارتقا خواهد یافت.
اگرچه سنگ‌های معدنی در سایت «آر تی بی بور» ضخیم و مناسب برای توسعه در مقیاس وسیع هستند، اما در نشست بورس هنگ کنگ اعلام شد که عیار کلی سنگ کانیِ این معدن پایین است. درنتیجه؛ حاشیه سود این عملیات نسبتاً پایین خواهد بود و بنابراین، در مقابل کاهش احتمالی قیمت فلزات، توانایی بالایی نخواهد داشت.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده