تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۰۳
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۱۹۹۴۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
گروه مطالعات بین‌المللی مس بررسی کرد

بازار جهانی مصرف و قیمت مس تصفیه‌شده در نیمه نخست 2018

می متالز - گروه مطالعات بین‌المللی مس‌(ICSG) در تازه‌ترین مطالعات خود بازار جهانی مصرف و قیمت مس تصفیه‌شده در نیمه نخست 2018 را مورد بررسی قرار داد. براساس این گزارش سطح جهانی مصرف ظاهری مس تصفیه‌شده در طول این بازه زمانی، افزایش حدوداً یک‌درصدی را نشان می‌دهد.
بازار جهانی مصرف و قیمت مس تصفیه‌شده در نیمه نخست 2018

به گزارش می متالز و به نقل از مس پرس، بر اساس مطالعات ICSG، سطح جهانی مصرف ظاهری مس تصفیه‌شده طی نیمه نخست سال 2018، افزایش حدوداً یک‌درصدی را نشان می‌دهد. همچنین بر پایه این بررسی چین همچنان بزرگ‌ترین سهم از رشد مصرف را در دست دارد. مصرف ظاهری چین (بدون احتساب موجودی انبارهای غیررسمی) طی دوره موردبررسی حدود 4درصد رشد کرد که افزایش 17درصدی واردات مس تصفیه‌شده را نیز به همراه داشت؛ درحالی‌که مصرف ظاهری سایر مناطق جهان در این مدت، افت 1/5درصدی را نشان می‌دهد. در میان سایر کشورهای مهم مصرف‌کننده مس، تقاضا در هند و اتحادیه اروپا، افزایش یافت، در مقابل آمریکا با کاهش تقاضا همراه بود و تقاضای ژاپن تغییر نداشت.
طی نیمه نخست سال 2018، تراز بازار جهانی مس تصفیه‌شده با احتساب موجودی انبارهای رسمی چین کسری 50هزار تنی عرضه را نشان داد. بر اساس اطلاعات ICSG از چین، موجودی انبارهای رسمی در این دوره شش‌ماهه تقریباً بدون تغییر ماند درحالی‌که در شش‌ماهه نخست سال 2017، رشد 65 هزار تنی را به ثبت رسانده بود.
موجودی مس در انبارهای 3 بورس لندن، نیویورک و شانگهای تا پایان ماه آگوست به مجموع 572هزار و 719تن رسید که افزایش 30،190 (معادل 6درصد رشد) نسبت به پایان دسامبر 2017 داشت. موجودی مس در انبارهای بورس لندن، حدود 31 درصد افزایش یافت در مقابل در بورس شانگهای و نیویورک، افت به ترتیب 8 و 10درصدی را به ثبت رساند.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده