تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۶
بازدید: ۵۱۵
کد خبر: ۲۰۰۰۸۱
عباسی:

کاهش قیمت بنزین حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی حجم صادرات را افزایش می‌دهد

‌می‌متالز - نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس، گفت: کاهش قیمت بنزین حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی قطعا تاثیر بسیار زیادی بر حجم صادرات کشور دارد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبه مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده به منظور کاهش قیمت بنزین سوخت حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی، گفت: در حوزه صادرات محصولات کشاورزی خصوصا محصولاتی که ماندگاری زیادی ندارند با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه، در حال حاضر سوخت حمل و نقل هوایی مسافران حدود ۶۰۰ تومان و حمل و نقل کالا بین ۶ تا ۹ هزار تومان است، ادامه داد: باید تسهیلات ویژه‌ای برای کشاورزان در نظر گرفته می‌شد تا محصولات تولیدی خود را در کمترین زمان ممکن به بازار هدف برسانند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زمان طولانی انتقال زمینی برخی از محصولات کشاورزی باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شود، عنوان کرد: با موافقت نمایندگان نرخ بنزین حمل و نقل هوایی مسافر و کالا برابر شد، این اقدام یکی از نیاز‌های بخش کشاورزی بود.

عباسی با بیان اینکه کاهش قیمت بنزین حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی قطعا تاثیر بسیار زیادی بر حجم صادرات کشور دارد، گفت: باید در مناطق ویژه و فرودگاه‌ها فرآینده صادرات محصولات کشاورزی را تسهیل کنیم، در فرودگاه پیام کرج مشکلاتی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی وجود داشت، زیرا برای صادرکنندگان این روش صرفه اقتصادی نداشت.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی(خانه ملت)

عناوین برگزیده