به گزارش میمتالز، نشست شورای هماهنگی روابط عمومی ادارات تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی دراستان مازندران با حضور مدیرکل اقتصادی و دارایی مازندران، مجتبی خلفی معاون مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت اقتصادی و دارایی، عباس مهدوی مدیرکل روابطعمومی استانداری مازندران و مسوولان روابط عمومی ادارات تابعه وزارت اموراقتصادی و دارایی، در اداره کل اقتصادی و دارایی مازندران برگزار شد.
در این جلسه سید اسماعیل هاشمی، مدیرکل اقتصادی و دارایی مازندران دراین نشست با بیان اینکه روابط عمومیها میتوانند در توسعه استان نقش آفرین باشند، گفت: روابط عمومی، نهادی است که به جوامع نوین تعلق دارد و تاثیرگذار در رشد و تعالی سازمانی است.
وی گفت: روابط عمومی، یک وظیفه برجسته مدیریتی است که میتواند به عنوان بازوی اصلی مدیران دستگاههای اجرایی در دستیابی به اهداف سازمانی ایفای نقش نماید.
نماینده وزیر اقتصاد در استان مازندران اظهار داشت: پیام اصلی روابط عمومیها باید اشاعه صداقت به مردم در تابلوی زرینی از خدمت درسیستم و بدنه دستگاه اجرایی باشد.
هاشمی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی روابط عمومی ادارات تابعه وزارت اقتصاد دراستان درخصوص اطلاعرسانی حوزه اقتصادی میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد، افزود: ارتباط دو سویه، کمک به مدیریت برای همگام شدن با تغییرات محیطی و رابطه میان مردم و دولت میتواند از وظایف روابط عمومیها باشد.
در ادامه این نشست، مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران نیزبا اشاره به اینکه آرامش خوبی در حوزه رسانهای اقتصاد دارایی استان فراهم است، گفت: مدیریت در شرایط فعلی کرونا و تحریم بسیار سخت است و انتقادها باید با درک شرایط موجود شود.
عباس مهدوی به رتبه بالای مازندران از لحاظ جمعیت رسانهای در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: جمعیت شناور مازندران به لحاظ جذب توریست و ضریب بالای نفوذ اینترنت شرایط خاصی برای استان به وجود آورده است که نیازمند حمایتهای ملی بیشتری است.
وی گفت: عمده وظیفه روابط عمومیها که مدیران هم برآن تاکید دارند، خبر و اطلاع رسانی است، درحالیکه روابط عمومی توسعه محور در دنیا اجرایی شده و روی محصول تاکید میکنند. در سیستم اداری ما خبر در ارزیابی روابط عمومیها جایگاه ویژهای دارد، اما در حوزه اطلاع رسانی مردم منتظرخبر روابط عمومی نمیمانند و از درگاههای مختلف اطاعات موردنیاز خود را دریافت میکنند؛ لذا اطلاع رسانی ازاختیار روابط عمومیها خارج شده و فضای مجازی سرعت زیادی در اطلاع رسانی پیدا کرده، بنابراین مجبور هستیم برای جریان سازی، هم به روز شویم و هم از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران تاکید کرد که در فضای مجازی شاهد پدیدههایی هستیمکه فضای رسانهای را تحت تاثیر قرار داده است و باید تلاش کنیم از این ظرفیت برای اطلاع رسانی استفاده کنیم.
در ادامه جلسه، خلفی، معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این نشست با اشاره به اینکه امروزه یکی از چالشیترین و اساسیترین مسائل مردم، مسائل اقتصادی و معیشتی است و وزارت اقتصاد به عنوان متولی این موضوع سعی میکند که این بار بر دوش مردم به حداقل برسد و آسایش و رفاه در شرایط سخت اقتصادی برای مردم رقم بخورد، گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان سومین ابروزارتخانه دولت به لحاظ نیروی انسانی و کارکنان دولت محسوب میشود، تامین مالی به عنوان یکی از مهمترین وظایف وزارت اموراقتصادی و دارایی میباشد و اکثر ماموریتها و وظایفی که انجام میدهیم تمام ارکان جامعه با آن درگیرهستند و این موارد نشان دهنده نقش برجستهای هست که وزارت اقتصاد برعهده دارد و طبیعتاً این نقش برجسته باید با مردم مورد تعامل و تبادل قراربگیرد.
وی گفت: در وزارت امور اقتصادی و دارایی، ماموریتهایی که وجود دارد دارد، نظیر، تامین مالی، امور بانکی، بورس، سهام عدالت، سرمایه گذاری و ... مردم با آن درگیر هستند و برایشان مهم است؛ بنابراین مجموعه این وظایف و ماموریت ها، طبیعتاً ظرفیت سنگینی برای وزارت اقتصاد فراهم میکند واین نقش مهم، نیازمند تعامل مناسب با مردم است، چون مخاطب این خدمات مردم هستند و نقش روابط عمومی بسیار کاربردی و اساسی میباشد.
خلفی اظهار داشت: هیچ ماموریتی در سطح وزارت خانه نیست که روابط عمومی در آن رکن اساسی را بازی نکند و یکی از دغدغههای ما که در شاخصهای ارزیابی مورد توجه میباشد استفاده از پتانسیل و ظرفیت شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در استانها میباشد.
وی ادامه داد: مردم مطالبات زیادی در حوزه اقتصادی دارند و تولید محتوای زیادی هم در حوزه رسانه از مسائل اقتصادی وجود دارد بنابراین این امر در ساختار مدیریتی روابط عمومی رکن بسیار مهم و کاربردی است و روابط عمومی درهمه ماموریتهای وزارت اقتصاد نقش اساسی دارد.
معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: درمجموعه وزارت اقتصاد و دارایی در هشت سال گذشته تحولات بنیادی و اتفاقات بسیار بزرگی صورت گرفته است، ازجمله در بحث خصوصی سازی، واگذاری داراییهای بانکها که باید با آگاهی بخشی بیشتر مردم در جهت نیل به اهداف و خدمات بیشتر گام برداریم.
به گفته وی، مازندران در حوزه رسانهای و فضای مجازی ظرفیت ویژهای دارد و در کشور سرآمد است که باید از این ظرفیت استفاده شود. ۲۰ هزارمیلیارد تومان سرمایه مردم استان درسهام عدالت است که در انتخابات پیش رو هیات مدیره شرکتهای سهام عدالت باید نقش آفرینی کنند.
خلفی به سجامی شدن ۵۱ درصد سهامداران مازندران اشاره کرد و گفت: با جامعه بزرگی از طریق سهام عدالت ارتباطیم که نیمی از جمعیت کشور را در بر میگیرد بنابراین از این ظرفیت باید استفاده مناسبی برای اطلاع رسانی صورت بگیرد.
وی ادامه داد: دغدغهها و ظرفیتها در مدیریت اقتصادی کشور تعریف میشود و جزو مطالبات مردم است. استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی روابط عمومی ادارات تابعه میتواند در حوزه اطلاع رسانی دغدغهها و ظرفیتها تاثیر گذار باشد.
معاون مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه باید برای هر پروژه اقتصادی یک پیوست رسانهای تعریف شود تا مردم از خدمات دولت اطلاع کافی داشته باشند، خاطرنشان کرد: در وزارت اقتصاد خدمات بنیادی زیادی صورت گرفته و شورای هماهنگی روابط عمومی، ظرفیت زیادی درتعریف پیوست رسانهای دراستانها دارند.
وی با بیان اینکه تولید خبر، دیگر دغدغه اطلاع رسانی نیست، تصریح کرد: سناریوسازی در محور اطلاعرسانی به روز قرار دارد. باید ذائقه مخاطبین درهدف گذاریهای رسانهای دیده شود تا مورد توجه مردم قرار بگیرد.
خلفی ادامه داد: مردم مازندران مفاهیم اقتصادی را به خوبی درک میکنند که نشان دهنده اهمیت مسائل اقتصادی برای مردم این استان است. استانهای شمالی به زودی به محور سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تبدیل خواهد شد که باید برای این موضوع از هم اکنون ایده و تحلیل داشته باشیم. باید زیرساختهای لازم برای آینده پیشرو فراهم شود، چه بخواهیم وچه نخواهیم تغییرات اقتصادی در استانهای شمالی اتفاق خواهد افتاد و زیرساختها متحول خواهد شد.
خلفی در پایان تاکید کرد که امیدآفرینی و تبیین کارکرد دولت میان مردم از وظیفه اصلی سیستم روابط عمومی است، زیرا مردم حق دارند با اطلاع از خدمات صورت گرفته امیدوارترشوند بنابراین شورای هماهنگی باید سبب همپوشانی دراطلاع رسانی حوزه وزارت اقتصاد شود.
در پایان جلسه، مسوولان روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی، شورای هماهنگی بانکهای استان، گمرکات نوشهر، ب ورس منطقه ای، بیمه ایران، اموال تملیکی به بیان نقطه نظرات و ارائه پیشنهادات پرداختند و ازتلاش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی مازندران به جهت کسب رتبه نخست کشوری درحوزه انتشار اخبار وزیر محترم اقتصاد در استان ها، با اهدا لوح تقدیر، قدرانی شد.