تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۰۱۱۵۶
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در اردبیل اعلام کرد:

پروژه انتقال آب خلیج فارس اقدام شجاعانه وزیر صمت است/ احیا مسوولیت اجتماعی بنگاه‌ها در مدل توسعه اقتصادی و فرهنگی ایده رزم حسینی بود

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی و استان‌های شرقی کشور را اقدام شجاعانه‌ای از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت دانست.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان در نشست فعالان اقتصادی، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و همایش تجلیل از صادرکنندگان اردبیل، با بیان این مطلب، افزود: کشور‌های حاشیه خلیج فارس به دنبال افزایش سهم خود از آب این دریا هستند و در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت از بنگاه‌های بزرگ صنعتی و معدنی خواست که پروژه انتقال آب را انجام دهند.



تامین نیاز آب واحد‌های معدنی فلات مرکزی با پروژه انتقال آب خلیج فارس

وی با اشاره به اینکه عمده معادن فولادی کشور در کویر مرکزی ایران مستقر هستند، تصریح کرد: این واحد‌ها برای تداوم فعالیت‌های خود به آب نیاز دارند و پروژه انتقال آب خلیج فارس برای تامین زیرساخت آب این بنگاه‌ها حائز اهمیت است.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه این پروژه مورد تایید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد، گفت: انجام این کار جهادی باید مورد تشویق قرار بگیرد و همه دستگاه‌های ذیربط باید در تکمیل آن تعامل داشته باشند.



اجرای ایده احیا مسوولیت‌های اجتماعی بنگاه‌ها در قالب مدل توسعه اقتصادی و فرهنگی

رسولیان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایده ورود بنگاه‌های اقتصادی به توسعه متوازن و عرصه مسوولیت‌های اجتماعی بیان کرد:طراح این ایده از علیرضا رزم حسینی بوده است و وزارت صمت احیا مسوولیت‌های اجتماعی بنگاه‌ها را در قالب مدل توسعه اقتصادی و فرهنگی در دستور کار قرار دارد که در همین راستا تفاهمنامه‌های لازم در اردبیل نیز امضا شده است.



سه ضلع مدل توسعه‌ای دولت، بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند

وی در خصوص این مدل توضیح داد: سه ضلع مهم در اجرای مدل توسعه‌ای دولت، بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند که ائمه جمعه و نمایندگان، ولی فقیه در استان‌ها نیز کار نظارت بر اجرای آن را انجام می‌دهند.



تایید الگوی توسعه‌ای قلعه گنج توسط مقام معظم رهبری

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اضافه کرد: این مدل الگوی توسعه‌ای در کرمان و قلعه‌گنج اجرا شده است که الگوی قلعه‌گنج مورد تایید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.



رمز موفقیت مدل توسعه ای، تعامل همه ارکان حکومتی است

رسولیان رمز موفقیت این طرح را تعامل همه ارکان حکومتی دانست و گفت: در این مدل واحد‌های تولیدی نقش خود را در محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال، کارآفرینی و توانمندسازی در مناطق محروم ایفا می‌کنند.



به دنبال تفویض اختیارات به استان‌ها با مشورت بخش خصوصی هستیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به دنبال تفویض اختیارات به استان‌ها با مشورت بخش خصوصی هستیم، بیان کرد: در کنار این کار با مشورت بخش خصوصی برخی از دستورالعمل‌ها را نیز در راستای تسهیل روند تولید و فرآیند‌ها در صورت لزوم اصلاح خواهیم کرد.



آزادسازی زمین‌های محبوس در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را در دستور کار داریم

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک همچنین با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم را در شهرک‌های صنعتی کشور از جمله اردبیل مهیا می‌کنیم، گفت: آزادسازی زمین‌های محبوس در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را در دستور کار داریم و زمین‌های آزاد شده باید به شرکت‌های توانمند، دانش بنیان و دانشگاهی داده شوند.

رسولیان همچنین در مورد شهرک صنعتی مشترک با کشور آذربایجان گفت: در صورت انجام توافقات لازم کار تامین زمین و سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌های آن را انجام خواهیم داد.



ایجاد شهرک‌های صنفی در صورت اخذ مجوزات لازم در دستور کار قرار می‌گیرد

وی در پایان تصریح کرد: در صورت کسب مجوز‌های لازم و انجام توافقات، ایجاد شهرک‌های صنفی را با مشارکت بخش خصوصی نیز در دستور کار داریم.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده