تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۹
بازدید: ۳۴۷
کد خبر: ۲۰۱۱۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با تاکید بر تقویت زیرساخت ها؛

حذف فیزیکی کارت‌های بانکی گامی مثبت است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به همسویی با استاندارد‌های معتبر بین‌المللی به جهت حذف فیزیکی کارت‌های بانکی، بیان داشت: این راهکار در شرایط شیوع کرونا، بسیار کمک کننده بوده به طوری که تقویت زیرساخت‌ها الزامی است.

به گزارش می متالز، علی رضایی با تاکید بر حذف فیزیکی کارت‌های بانکی وهمسوی نظام پرداخت الکترونیک کشورمان با استانداردهای معتبر بین المللی، افزود: این مهم باید به شکلی امن اجرایی شود تا امکانی را فراهم سازد که مشتریان بانک‌ها بتوانند با وارد کردن مشخصات کارت‌های خود به درون گوشی همراه، بدون تماس با کارتخوان تراکنش‌های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به حرکت تدریجی صنعت بانکداری ایران در جهت حذف فیزیکی کارت‌های بانکی، اظهار داشت: باید در نظر داشته باشیم که به اجبار باید به سمت نظام الکترونیکی شدن کشور در حرکت کرد؛ یعنی خدمات دولتی و بانکی باید به صورت مجازی اتفاق بیفتد، زیرا دنیا در حال رفتن به آن سمت است و ایران نیز باید به آن سمت برود.

وی ادامه داد: حذف کارت‌های بانکی در جهت حرکت به سمت الکترونیکی شدن خدمات بانکی است تا دریافت کنندگان خدمات به راحتی بتوانند عملیات بانکی خود را انجام داده و در وقت خود صرفه جویی لازمی صورت دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حذف فیزیکی کارت‌های بانکی هم یکی از راهکارهایی است که می‌توان در شرایط کرونایی به کمک کشور بیاید. یعنی از تجمعات افراد در شعب بانک یا اقداماتی که باعث می‌شود بیماری گسترش یابد، جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه الکترونیکی شدن نقل و انتقال عملیات بانکی باعث شفافیت بیشتر می‌شود، بیان کرد: موضوعی که در این امر وجود دارد این است که ابتدا باید زیرساخت امن برای الکترونیکی شدن عملیات بانکی صورت گیرد تا در آینده با مشکل مواجهه نشویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این اقدام بانک مرکزی یک اقدام به جایی بوده است، اما نباید به صورت شتاب زده عمل کرد و باید با کار کارشناسی شده‌ای صورت گیرد که ابتدا اطلاعات افراد در معرض سوءاستفاده شدن قرار نگیرد و ثانیا مشکلات بانکی ایجاد نشود.

رضایی در پایان تاکید کرد: موضوع مهمی وجود دارد که بانک مرکزی باید به آن توجه داشته باشد به طوری که سقف انتقال پول در فضای مجازی رعایت شود تا افراد سودجو نتوانند از این بستر برای سودجویی خودشان استفاده کنند.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده