تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۵
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۲۰۱۵۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد:

بازگشت ۲۰ واحد صنعتی راکد استان به چرخه تولید/ تحقق ۱۰۴ درصدی ایجاد اشتغال در بخش صمت چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از احیای ۲۰ واحد صنعتی غیرفعال در استان خبر داد و گفت: برای بازگشت این تعداد واحد تولیدی و صنعتی در استان به چرخه تولید هزار و ۲۵۲ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال سرمایه ثابت هزینه و ۳۰۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

به گزارش می‌متالز، سجاد رستمی گفت: این طرح‌ها شامل واحد‌های تولید چینی، پروفیل UPVC، شن و ماسه، رشته غذایی، نساجی، دستمال کاغذی، کاغذ و مقوای لاینر قهوه‌ای، ماکارونی، سوسیس و کالباس، بسته‌بندی آب معدنی، مواد شوینده و ضدعفونی، در و پنجره فولادی، پودر لاستیک و انواع فر، تنور و اجاق گاز است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر۳۶۰ طرح تولیدی و صنعتی با پیشرفت اجرایی بیش از ۶۰ درصد در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، افزود: سهم استان از اشتغال طرح‌های در حال اجرای کشور ۱.۵ درصد، واحد‌های صنعتی فعال ۱.۲ درصد و سرمایه‌گذاری واحد‌های صنعتی فعال ۳.۱ درصد است.


صدور ۵۵۵ جواز تاسیس واحد تولیدی

رستمی در ادامه از صدور ۵۵۵ جواز تاسیس واحد تولیدی در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد برای ۳۵۰ جواز تأسیس، ۱۷۰ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری واگذار شد که هشت برابر سال قبل از آن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری در ادامه از رشد صدور پروانه بهره‌برداری در سال ۹۹، نسبت به سال گذشته افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۱۱۵ فقره پروانه بهره‌برداری صادر هم شده در حالیکه این میزان در کل سال گذشته ۹۳ فقره بوده است.

تحقق ۱۰۴ درصدی ایجاد اشتغال در بخش صمت

رستمی موضوع اشتغال از مهمترین دغدغه‌های استان و دستگاه‌های متولی دانستو تصریح کرد: بخش صمت چهارمحال و بختیاری در حوزه اشتغال زایی نقش به سزایی دارد؛ با توجه به تعهد ابلاغی بر اساس سند اشتغال استان در سال‌جاری تعهد حوزه صمت استان ایجاد شغل برای هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

وی گفت: سازمان صمت تاکنون با ایجاد اشتغال برای هزار و ۷۴۱ نفر توانست علاوه بر تحقق هدف مشخص شده بیش از ۱۱۴ درصد در این زمینه رشد داشته باشد.

گفتنی است در حال حاضر بیش از ۸۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده