تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۰۲۹۲۹
سرویس خبر : انرژی

ابراز خوشحالی مقام معظم رهبری از اجرای ابرپروژه خط انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی و شرق ایران

‌می‌متالز - رئیس جمهور با اشاره به خوشحالی رهبر معظم انقلاب اسلامی از افتتاح ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به شرق و فلات مرکزی ایران، آن را یک طرح بسیار بزرگ در تاریخ ایران دانست.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، روز سه شنبه ۲۶ اسفند در آیین افتتاح طرح‌های ملی وزارت نیرو با اشاره به دیدار روز گذشته خود خدمت مقام معظم رهبری، تصریح کرد: ایشان از اجرای این طرح خیلی خوشحال بودند؛ و من توضیح دادم که با اجرای این طرح، آب خلیج فارس به سیرجان، رفسنجان، یزد، اردکان رسیده است و طرحی هم برای اصفهان، خراسان جنوبی و مشهد و سیستان و بلوچستان است.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه طرح شیرین‌سازی و انتقال آب یک طرح بسیار بزرگ در تاریخ ایران است، افزود: افتتاح‌هایی که امسال انجام شد برخی بی‌نظیر و برخی جهش بزرگ در تاریخ ایران بود.

گفتنی است، دو خط انتقال آب از سیرجان به مس سرچشمه و از مس سرچشمه به اردکان در مجموع به طول ۵۲۰ کیلومتر با ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است.

همچنین اجرای خطوط انتقال آب به اصفهان، مشهد و سیستان و بلوچستان با سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۲۱ هزار میلیارد تومان که در مجموع ۳ هزار و ۲۸۰ کیلومتر طول خواهند داشت موجب ایجاد اشتغال پایدار برای ۵۶ هزار نفر خواهد شد.

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده