تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۰۴۰۰
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

علیرغم اختلافات، ترکیه و آمریکا تجارت قراضه با یکدیگر را متوقف نخواهند نمود

می متالز - تشدید اختلافات سیاسی میان واشنگتن و آنکارا به عمیق شدن تنش های تجاری میان دو کشور انجامیده و فولادسازان ترک را با تعرفه ۵۰ درصدی برای صادرات فولاد به امریکا مواجه نموده است. با این حال، بسیار بعید با نظر میرسد که ترکیه و ایالات متحده تجارت قراضه را با یکدیگر متوقف سازند، چرا که این یک بازی برد-برد برای دو طرف می باشد.
علیرغم اختلافات، ترکیه و آمریکا تجارت قراضه با یکدیگر را متوقف نخواهند نمود

به گزارش می متالز، تشدید مناقشات سیاسی بین دو کشور و به تبع آن افزایش تنش های تجاری و نیز عدم ثبات نرخ ارز و چالش های اقتصادی در ترکیه باعث شده تا تجارت قراضه شرایط پیچیده تری را به خود ببیند. بسیاری از فولادسازان ترک برای باز کردن ال سی جهت فروشندگان آمریکایی به مشکلات اساسی برخورد نموده اند.

با وجود این چالش ها، ترک ها همچنان به انجام تجارت با فروشندگان آمریکایی مشتاق هستند. آنها در فاصله ژانویه تا آگوست امسال واردات قراضه خود از آمریکا را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵/۸ درصد افزایش داده و به ۲/۵ میلیون تن رسانده اند. همچنین، واردات قراضه از حوزه بالتیک نیز ۱۷ درصد از کل واردات قراضه ترکیه را تشکیل داده است.

در عین حال، تامین کنندگان قراضه آمریکا نیز همچنان به همکاری با خریداران ترک ادامه خواهند داد، چرا که ترکیه بزرگترین واردکننده قراضه از ایالات متحده می باشد. علیرغم افزایش نرخ بهره گیری از ظرفیت فولادسازان آمریکایی و تقاضای بیشتر برای قراضه پس از اعمال تعرفه های مربوط به بند ۲۳۲، صادرات قراضه از آمریکا ۲۵/۳ درصد افزایش یافته و به ۱۰ میلیون تن رسیده است که سهم ترکیه ۲/۵ میلیون تن بوده است.

وابستگی دوطرفه میان دو کشور و تمایل دوطرف به تداوم همکاری باعث خواهد شد تا دو کشور راهکارهای دور زدن مشکلات را بیابند. اگرچه، ترکها هم اکنون با احتمال کاهش ظرفیت تولید در نتیجه افت قیمت روبرو هستند که خود افت تقاضای قراضه را در پی خواهد داشت و می تواند بهای قراضه را کاهش دهد. اما افزایش تقاضا در بازار داخلی ترکیه عاملی در جهت تقویت قیمت خواهد بود و می تواند بهای قراضه را در اکتبر با رشد همراه سازد.

منبع: پلنر
عناوین برگزیده