تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۰۴۰۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون سازمان صمت استان هرمزگان خبر داد:

رشد ۱۱ درصدی صدور پروانه بهره‌برداری معدنی در سال ۹۹ در هرمزگان

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از صدور ۲۰ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در سال ۹۹ در استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم سعدینی اظهار کرد: روند فعالیت‌های معدنی و رشد شاخص‌های بخش معدن در استان نسبت به سنوات قبل و ارتقا جایگاه معدن استان در کشور در سال‌های اخیر نشان دهنده ظرفیت توسعه معدن و صنایع معدنی استان است.

وی افزود: در سال ۹۹ تعداد ۴۸ فقره پروانه اکتشاف ۱۶ فقره گواهی کشف با ذخیره قطعی ۴۶ میلیون تن و تعداد ۱۳۴ فقره مجوز برداشت صادر شده است که در زمینه گواهی کشف ۶ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

سعدینی در ادامه بیان کرد: تعداد پروانه‌های بهره برداری صادره در سال گذشته نیز ۲۰ فقره با ظرفیت استخراج سالیانه سه میلیون و ۵۲۹ هزار تن و اشتغال اسمی بالغ بر ۳۰۵ نفر با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل است.

معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: درسال گذشته تعداد ۳۱ معدن راکد با انجام اقدامات لازم، مجددا فعالسازی گردید که این معادن با سرمایه گذاری یکهزارو ۷۹۲ میلیارد ریال موجب ایجاد اشتغال برای ۴۲۹ نفر شده است.

سعدینی عنوان کرد: ضمن ارائه مهلت جهت انجام تعهدات توسط بهره برداران تعداد ۲۹ بهره بردار از سوی شورای عالی معادن و شوراری معادن استان سلب صلاحیت شد که این معادن مجددا از طریق برگزاری مزایده به متقاضیان واگذار می‌شود.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده