تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۹
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۰۴۵۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خبر داد:

رشد ۱۰ درصدی سرمایه گذاری در بخش صنعت استان/ کسب رتبه اول ملی در صدور جواز توسعه‌ای

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام به عنوان سومین برنامه محوری وزارت صمت از پایش و رصد سرمایه گذاری بیش از هزار و ۹۶۰ طرح در دست اجرا در استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حبیب امین‌زاده با تشریح بخشی از گزارش پیشرفت فیزیکی از جواز‌های تاسیس درحال اجرای استان، گفت: در سال جهش تولید در آذربایجان شرقی مجموعا هزار و ۹۶۰ طرح در دست اجرا با حجم سرمایه گذاری ۲۱ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۵۳ هزار نفر پیش بینی شده بود.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان دارای بیشترین طرح در دست اجرا دارای پیشرفت فیزیکی در کشور می‌باشد، افزود: این امر نشان از هدایت صحیح طرح‌ها به سمت شروع کسب و کار در تولید و مساعد بودن سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی استان است.

امین‌زاده با اشاره به تشکیل کمیته پایش در شهرستان‌ها و رفع موانع، تکمیل و راه اندازی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان، تصریح کرد: راه اندازی ۶۰۰ طرح ایجادی و توسعه‌ای در استان در ۱۲ ماهه سال جهش تولید منجر به تحقق ۱۱۰ درصدی هدف گذاری‌های پیش بینی شده در این خصوص شده است.

وی با تأکید بر افزایش علاقه مندی برای سرمایه گذاری در بخش صنعت استان در ۱۲ ماهه سال جهش تولید و رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: میزان جذب سرمایه گذاری از طریق صدور ۱۸۵۰ فقره جواز تاسیس ایجادی برای شروع سرمایه گذاری در داخل شهرک‌های صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۳۸ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.

امین زاده از رتبه اول استان در سرعت صدور جواز تاسیس داخل شهرک‌های صنعتی در کمتر از ۲ ساعت برای اولین بار درکشور خبر داد و گفت: در سال جهش تولید حمایت و توسعه سرمایه گذاری‌های موجود با صدور ۱۸۰ فقره جواز توسعه‌ای برای افزایش ظرفیت و تنوع محصولات تولیدی واحد‌های صنعتی با پیش بینی افزایش سرمایه گذاری ۵۳۰۰ میلیارد تومان و افزایش اشتغال ۳۴۰۰ نفر بوده است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی در پایان، کسب رتبه اول این استان در صدور جواز توسعه‌ای در کشور را نشان دهنده توسعه و پویایی واحد‌های موجود استان برای ظرفیت سازی جدید عنوان کرد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده