تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۲
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۰۵۲۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

رتبه نخست استان سمنان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از رتبه نخست این استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته با پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدی استان، از نظر تعداد رتبه اول و از نظر مبلغ رتبه دوم در کشور را بدست آوردیم.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه دل در اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۰ که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد با اعلام این خبر گفت: با همکاری بانک‌ها در سال گذشته ۸۱۵ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات به ارزش بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند که استان سمنان از نظر تعداد رتبه اول و از نظر مبلغ رتبه دوم در کشور را داراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: در سال ۱۳۹۹، ۹۳۶ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات رونق به ارزش بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال از طریق سامانه بهین یاب به بانک‌های عامل معرفی شدند.

تشنه دل، تصریح کرد: در بخش تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ (تولید و اشتغال) نیز استان سمنان با تحقق ۱۴۲ درصدی جذب نسبت به منابع ایجادی و پرداخت ۴۴۱۹ میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های صنعتی و کشاورزی، رتبه نخست کشور را دارد.

این مقام مسوول ادامه داد: در بخش رفع موانع تولید استان سمنان نیز، تا این جلسه، مشکلات ۱۲۳۳ واحد تولیدی استان بررسی و در جهت مانع زدایی از واحد‌های تولیدی، ۲۶۵۶ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

تشنه دل با بیان اینکه در سال گذشته و با همکاری اعضای کارگروه اقدامات خوبی در جهت رفع موانع واحد‌های تولیدی انجام گرفته است، افزود: این کارگروه با برنامه ریزی منسجم و عملیاتی، در دو بخش حمایت و پشتیبانی از چرخه تولید شامل تسهیل سازی در جهت اعطای مشوق‌های قانونی و حمایتی و مانع زدایی به ویژه در موانع بخشی و اولویت دار، اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: اعضای کارگروه پیشنهادات اجرایی خود را در راستای تحقق شعار سال، حذف موانع موجود، تسهیل روند‌های مرتبط و همچنین قوانین تشویقی، حمایتی و پشتیبانی کننده مرتبط با دستگاه خود را به دبیرخانه کارگروه اعلام نمایند.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده