تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۲۰۵۵۹۳
سرویس خبر : صنایع کوچک
کریمی:

صادارت زمینه کاهش قیمت تمام شده تولید لوازم خانگی ایرانی را فراهم می‌کند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: از آنجا که با صادرات، تیراژ تولید کارخانجات لوازم خانگی افزایش یافته و تولید قطعات موردنیاز در داخل کشور اقتصادی خواهد شد، قیمت تمام شده تولید لوازم خانگی کاهش می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر کریمی درباره افزایش قیمت لوازم خانگی در سال گذشته، گفت: از آنجا که بخشی از قطعات مورد نیاز تولید لوازم خانگی مانند کمپرسور یخچال وارداتی است، اگر تیراژ تولید در داخل کشور افزایش یابد، تولید همه قطعات این صنعت در داخل اقتصادی خواهد شد، بنابراین نوسانات نرخ ارز در قیمت نهایی لوازم خانگی موثر نخواهد بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش عمده‌ی رشد قیمت لوازم خانگی از سال ۹۷ مربوط به نرخ ارز است؛ به این معنا که با افزایش نرخ ارز قطعات وارداتی این صنعت تحت تاثیر قرار گرفت و این موضوع موجب رشد قیمت تمام شده محصولات شد.

وی با بیان اینکه با وجود افزایش قیمت لوازم خانگی ایرانی هنوز این محصولات نسبت به همتایان خارجی ارزان‌تر است، اضافه کرد: لوازم خانگی به عنوان صنعتی که در معیشت و زندگی مردم و ازدواج جوانان موثر است، باید مورد توجه قرار گیرد.

این ماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: با حمایت از صنعت داخلی می‌توان تولید را افزایش داد که با تحقق این مهم قیمت تمام شده تولید لوازم خانگی کاهش یافته و نه تنها نیاز داخل تامین می‌شود بلکه بستر صادرات نیز فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه از سال‌های قبل ایران تجربه صادرات یه کشور‌های منطقه را دارد، تصریح کرد: اگر تولید توسعه یافته و صادرات انجام شود، قیمت تمام شده لوازم خانگی ایرانی کاهش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده